min sista sovmorgon...

...innan jag börjar jobba igen. Har varit så otrooligt skönt med semester, har njutit i fulla drag, speciellt de senaste dagarna då vädret visat sig från sin bästa sida. Nu gäller det att fokusera på jobbet i fyra veckor och sedan är det bara skola för hela slanten.

Vårt främmande åkte hem nu imorse, de har varit här sen förra veckans torsdag och jag måste erkänna att det gått över alla förväntningar. I vårt "lilla" hus ryms det gott och väl mera än två personer. ;-)  Blir att försöka anpassa sig till vardagen igen med jobb, tidiga mornar och bara hunden och katten att umgås med, ja och så gubben förstås, men han sover mest.. :-P

Blev en liten grillfest igår, vi hade köpt en nöt innerfilé på nästan två kilo, och det fixar man inte att äta upp på några stycken så vi bjöd hit några av gubbens syskon, blev en riktigt trevlig kväll med mycket ätande. Till och med vår lilla bollgrill visade sig från sin bästa sida och köttet blev hur gott som helst. Jag skulle aldrig klara av att bli vegetarian, jag är alldeles galen i kött, speciellt nötfilé helst "medium" så köttsaften nästan rinner ur biffen när man skär i den. Tyvärr verkar det som om jag ALLTID gillar sånt man inte borde äta så mycket av, månne jag hittat orsken till mina extra kilon? ;-)

Om bara gubben skulle orka sig upp nu så skulle jag dra med honom på en promenix, han lovade igår att från och med i dag så skulle vi bli sååå duktiga med vårt motionerande och det tänker jag inte låta honom glömma i första taget. Bara en och en halv månad kvar till vår södern resa, skulle kännas bättre för ens ego om man hade fixat bort några valkar tills dess.

Nåja, färdig gnällt, man ska vara tacksam över att man är frisk, eller åtminstone nästan!

Ha de gött!



Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort