Möhippa, klassträff, shopping...

Torsdag - möhippa för min lillasyster som gifter sig om en vecka.

Vi hade en plan - tajmad och klar in i minsta detalj.
Min kusin hade planerat in en promenad med Eva (min syster) medan vi andra kusiner samt Evas blivande svägerska spökade ut oss med masker o annat grejs. Sedan hade vi lånat en paketbil som vi tejpat fast lite svarta plastpåsar på för att få den att se lite konstig ut och för att dölja reklamen som var tryckt på bilen.
När vi visste att de befann sig på en raksträcka utan hus i närheten kom vi sakta körande bakifrån, bromsade in och slängde oss ut ur bilen för att kidnappa henne.
Allt skulle ha fungerat finfint, men min kusin (hon som visste om allt och skulle hålla fast min syster) blev så rädd ändå att hon började springa och då skrämde upp min syster som även hon sprang för livet. ;-)

Det skulle jag också ha gjort om jag blivit förföljd av dessa typer:


Nåja, efter några tiotals meters språngmarch fattade hon vad det var frågan om och stannade.
Sen bar det av till Solhaga där resten av möhippegänget väntade.
Blev en trevlig kväll med gott att äta, skratt och lite annat program.



Blivande bruden designar en t-shirt.



Här övar hon sig inför bröllopet, bara brudgummen som saknas! :-)


Fredagen var min sista dag på jobbet.
Känns helt overkligt, har jobbat mera eller mindre i 8 år vid Snellmans så det är konstigt att tänka att jag inte skall dit nu.
Å andra sidan så skall det bli riktigt roligt med något helt nytt.
Fick ett bestickset som tack, alltid roligt med presenter! :-)
Sedan hade jag förstås ingen bil, hade liftat med syrran till jobbet men det var en och en halv timme tills hon skulle sluta så jag orkade inte vänta. Gubben skulle sluta om en halv timme så jag tänkte att jag börjar gå hemåt (ca 10 km hem) så ringer jag och säger att han får hämta upp mig när han slutar, det var bara en halv timme kvar tills hans arbetsdag var över. Tänkt och gjort, jag började traska, tog upp min mobil och ringde gubben. Tre signaler gick fram, sedan tjutade det upptaget i örat på mig. Ringde igen, hans mobil hade ju laddat ur, just typiskt! Traskade vidare en stund innan jag fick världens snilleblixt och ringde min kusin, hennes man jobbar på samma ställe som min så jag bad henne ringa sin man så han kunde säga åt min kära make att han skall hämta upp mig längs med vägen. Hann gå nästan halva vägen innan han dök upp, men det gjorde inget. Tur att han kom när han kom iaf, för en minut efter att jag satt mig i bilen började regnet droppa ner. 

Hem och ställa till inför klassträffen jag skulle ha senare samma kväll, blev lite annat än det vanliga "bullafikat". Lite morots- och gurkstavar, osttärningar, fruktsallad, blåbärspaj mm. Nackdelen med "plockmat" är att man bara fortsätter och fortsätter att äta trots att man är mätt för länge sedan.
Hur som helst - en trevlig kväll i goda vänners lag med en massa (nåja, 6 st) härliga ungar.



Här fastnade några av barnen på bild, Hannes, Jonathan, och Amos

Lördag - so far
Vaknade klockan åtta av att jag var döööökissnödig. Tänkte att jag smyger mig på toa och sen smyger tillbaks under täcket, men det lyckades inte. När jag kom tillbaka hade gubben vaknat och tyckte att vi skulle stiga upp så vi är i stan när dom öppnar kl 9. När jag senast steg upp kl 8 på en lördag utan att ha nån tid att passa måste vara för flera år sen.
Drog mig en liten stund men steg upp iallafall, blev att vi spenderade hela förmiddagen i stan.
Shopping för fulla muggar. Jag stod i provhytten och gubben sprang och sökte kläder åt mig.
Resultatet?
4 nya tröjor och 1 par nya jeans (äntligen). Men nu har jag hur dåligt samvete som helst, jag gillar verkligen inte att lägga ut pengar på kläder. Känns som en onödig utgift, även om jag vet att det är kläder som jag absolut behöver.
Nåja, jag sa bestämt att nu får jag INTE köpa nåt åt mig på minst ett halvt år.
Gubben var bara nöjd, han är väl led på att höra samma visa varje gång vi ska nånstans - jag har inget att ta på mig....

Sen blev det handlat lite raketer och "smällare" inför kvällens villaavslutning. Ska till min farbrors villa, blir säkert riktigt roligt. Jag har menat mig och simma, har bara simmat en gång hittills i sommar och det känns ju nog lite väl mesigt!
Med bastun varm ska man väl våga doppa sig en gång iallafall.

Återkommer med mera nyheter från KNB (KållbyNotisByrå) i ett senare skede!
Ha det gott!


Kommentarer
Marika

Nu fick datorn helt spunk! Som ni kanske märker så slutar blogginlägget mitt i. Har sparat resten av blogginlägget men slipper inte in på min sida för att kunna uppdatera. Hoppas det reder sig, ni får så lov att vänta på resten så länge!

2008-08-30 @ 13:38:04
Marika

Nåja, nu funkade det - bättre sent än aldrig!

2008-08-31 @ 09:44:56
mela

Tänk så olika man kan vara, skulle jag inte få köpa kläder på ett halvår skulle jag få spunk :D

2008-08-31 @ 11:42:29
Marika

Jag borde anställa dig för att shoppa åt mig.. ;-) Nån gång när jag har pengar, (dvs. fr.o.m. nästa månad - aldrig! ;-) )

2008-08-31 @ 16:00:31
malena

Håller med Mela...skulle verkligen få enooorm abstins om jag inte skulle få shoppa kläder på ett halvt år. Bästa fritids och intresset som finns. :)

Men man kanske skulle vara lite rikare. ;)



Lycka till i skolan. Spännande!

2008-08-31 @ 20:46:36
Hemsida/blogg: http://vardagsgladje.webblogg.se/
malena

Abstinens skall det vara förståss. :)

2008-08-31 @ 20:48:17
Hemsida/blogg: http://vardagsgladje.webblogg.se/
Marika

Dom närmaste månaderna framöver är det tur att jag inte gillar shopping, annars skulle nog mitt konto tömmas fortare än kvickt. :-)

Tack för lyckönskningarna - de kan behövas! :-)

2008-09-01 @ 06:17:07

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort