Bortslösad dag

Har inte gjort en enda vettig sak sedan arbetet blev klart, hade stora planer på att börja plugga på mikrobiologin, men nu har jag redan slösat nästan hela dan på att sitta och hänga framför dataskärmen, så det är väl lika bra att fortsätta i samma stil, är ju inte många timmar kvar av dagen i vilket fall som helst.

Jag är i valet och kvalet om jag skall åka norrut med gubben i morgon. Han har en tid till massören klockan åtta på morgonen. Hade först tänkt åka med för att kunna ta tillfället i akt och hinna hälsa på Kevin men nu när jag är så snorig är det väl bäst att avstå. Så nu ligger valet mellan att stiga upp i tidigt i morgon och eventuellt hinna hälsa på nån norröver eller att sova lite längre och sedan i lugn och ro koncentrera mig på mikrobiologin. Ännu ett i-landsproblem.. ;-)

Mitt hjärta åkte i halsgropen tidigare idag. Kira hade suttit på balkongen en stund och tittat på bilarna som körde förbi. (En stackars stadsjyckes enda sysselsättning ;-) ) När hon kom in lade hon sig på vår säng ja, jag vet - inte särskilt hygieniskt eller så, men hon får bara vara där när den är bäddad och plötsligt började hon yla och gnälla alldeles förskräckt, spottade, fräste och kastade sig hit och dit. Hon hade på något sätt lyckats få sitt halsband i munnen. Så det satt alltså fast både runt nacken och sen som ett betsel inne i munnen på henne. Jag fick nästan panik innan vi fick loss det. Hur skulle hon förstå att vi ville hjälpa henne att få loss det, hon tyckte ju bara att det spände på mera inne i munnen när vi försökte öppna halsbandet. Hann tänka att snart skickar nog grannarna djurskyddsnämnden på oss som hon lät, men ännu har ingen ringt på dörren... Hon var alldeles slut efteråt, stackars lilla gumman. Nu ligger hon här raklång och ser ut att ha det så skönt som en liten vovve bara kan ha det - mammas gulle! Några värre men verkar hon ju inte ha fått som tur är!

Just nu försöker jag febrilt få fatt på lite julstämning. Ljusstaken har brunnit nästan hela dagen, spelar julmusik, har tom. ätit av mitt julgodis som skulle vara som prydnad ;-) men icke sa nicke - julstämningen vill inte infinna sig. Jag är alldeles förskräckt vid tanken på att det kanske är så, att julstämning bara var något man hade när man var liten och de tjugofyra första dagarna i december var långa som veckor. Så vill jag ju inte att det skall vara. Några tips på hur man skaffar sig julstämning? Har tänkt ta en glöggmysar kväll i kväll bara gubben kommer hem nån gång. Han är och visar upp sig för en läkare för att få sjukintyg just nu och vem vet hur länge han är tvungen att vänta.

Sen bara MÅSTE jag få tag på nässpray, annars överlever jag inte natten, känns som om huvudet håller på att spränga, det är fyllt till brädden med snor. Hur lyckas det IGEN så att jag är så här snuvig där jag ska läsa till tent? Som om det inte räckte till ändå. Ja, jag erkänner, jag tycker lite synd om mig själv. Igen ett i-landsproblem, en liten förkylning.

Nåväl, nu ska jag snora vidare! Ha det riktigt gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort