JULLOV!!!!!

Jag har jullov! Bara en tentskrivning nästa fredag, men den räknas ju inte. Dock räknas den tjocka bunt papper på engelska samt den engelska bok jag ska läsa ur för att kunna skriva godkänt i tenten.. :-(

I dag fick vi veta vilka ställen vi fått praktikplats på och jag fick fara till det stället jag lagt som önskemål. Ett ålderdomshem här i närheten, bara ett par kvarter bort. Det ser riktigt mysigt ut där från utsidan, och dessutom är det svenskspråkigt. Det är ju förstås både plus och minus, men skönt att inte på den första praktiken behöva ha så mycket språkproblem - det ska väl nog räcka till ändå. Så det var det enda som behövdes för att jag skulle bli riktigt glad idag!

Gårdagens julfest var riktigt rolig! Fick supergod julmat och sen hade vi också lite lagtävling. Tyvärr vann inte vårt lag, men min och Fias duett (Celine Dion-My heart will go on) borde verkligen ha bringat in en del extra poäng! ;-)Klädproblemet var lätt fixat - jag smet i väg till Aukia och köpte en topp som jag kikat lite på dagen innan. Den fick så lov att duga även om jag såg ut som om jag vore i femte månaden - minst! Men jag antar att det till största del inte berodde på toppen utan på det som fanns under den.

I dag har vi bara haft föreläsning, samt info från sjuksköterske föreningen och Tehy, så det har inte varit någon särskilt betungande dag för min del. Hade dock tutorträff från klockan 8.15. (vi var 4 av 21 som orkat upp till den tiden :-) )

Nu sitter jag här och känner mig lite som om jag vore en urvriden disktrasa. Borde riva igång och städa. Skulle vara så skönt att ha det gjort, så kunde man bara slappa med gott samvete efter det. Fick låna filmen jag skrev om av Fia, så jag antar att den kommer att vara kvällens program. EFTER matlagning och städning.. :-) 

Sen borde jag ju fundera på lite när jag skall jobba under jullovet också.  Lockar ju inte så värst mycket - men lite klirr i kassan vore ju bra, speciellt med tanke på att gubben troligtvis blir permitterad måndagar och fredagar fr.o.m. v.4-09. Det är den här finanskrisen, som jag inte förstod mig på och tänkte att om jag låtsas som om den inte finns så kanske den försvinner av sig självt. Men då plötsligt så står den och knackar på dörren - det är bara att snällt öppna och bjuda in den. Kanske man skulle bjuda på en kopp beskt kaffe och en torr bullabit också så kanske den snart traskar vidare.

Nej, nu ska jag aktivera mig - ska bara kolla julkalendern först. För att se vad den konstiga tomten de hittade i finkan har för sig idag.

Ha det gott!


Kommentarer
Sofie

Å vad härligt med jullov!! Du har säkert färdigt städat nu och har det riktigt skönt och mysigt där i Vasa. :)

Jaja dessa pengar, skall man inte kunna få ha ett lugnt och skönt jullov ens?! ;)

2008-12-11 @ 16:18:55
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

hmmm... städningen lyckades inget vidare, somnade och sov bort flera timmar - men i morgon är jag ju ledig hela dan så en timma skall jag väl kunna sätta på städandet.

Och visst är det typiskt - det kallas julLOV och så ska man jobba.. ;-)

2008-12-11 @ 23:52:38
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort