måndag morgon

ska försöka dra helgen i korthet när jag ändå är så tidigt i skolan.

Fredag; grupparbete från morgonen. Vi skulle samlas klockan tio och jag sade åt David att han får nog räkna med att det tar minst två timmar så innan tolv är jag nog inte hemma. Sen skulle vi köra norrut så tidigt att det inte hunnit mörkna. Pyttsan. Halv fyra var vi klara i skolan. Då skulle jag ännu hem, packa mina saker, äta... ja ni förstår..

vi var bjudna till Jenkki o Hannis på fredagkväll så det var att köra dit direkt, hade en rolig kväll med två små söta brunögda ungar. Tyvärr var man inte den piggaste efter dagens skrivande så det blev en ganska tidig avrundning för oss. Sov vid mina svärs natten till lördag. Som att sova på hotell.. ;-) Morgonmålet färdigt serverat när man stiger upp.

På lördan skulle jag bada och borsta hunden och sedan läsa på min anatomitent. Men efter att jag kommit mig till mina föräldrars så gick det ju som det gick. Hunden är lika ovårdad ännu och även om jag hade fram mina anatomipapper blev det inte allt för mycket läst. Men i morgon när anatomin är över - då ska jag ha tid för min söta jycke. Ett av mina måsten. Senare på lördagskvällen kom två av mina farbröder med fruar o några av mina kusiner på besök till mina föräldrars. Konstaterade att det nog är en över tjugo år gammal tradition att samlas på lillajulen. Vi åt gott (som vanligt) julgröt och goda smörgåsar, dessutom hade farsgubben trixat i hop nåt av bacon, grillkorv och ost som var hur gott som helst!

Senare på kvällen var vi även bjudna till Eva o Tobbis. blev ännu mera ätande så nu rullar jag fram, spelade Ligretto, ett nytt kortspel jag inte träffat på tidigare. Otroligt kul men "stressframkallande" i högsta grad! :-P Sen fick jag ju tillbringa tid med världens bästa Kevin också vilket förstås förgyllde min helg! Sötaste jultomten jag sett i mitt liv! :-)

Natten till söndag sov vi vid mina parents, sen blev det hemfärd rätt så tidigt då vi skulle på gudstjänst på eftermiddagen.

Efteråt var det anatomi för hela slanten, så mer intressant än så var inte min söndagkväll. Nu vill jag bara att det ska bli tisdag klockan 12 så jag får glömma allt  vad anatomi heter för en stund, och satsa på näringslära och mikrobiologi istället ;-)

Nu måste jag försöka hitta mitt klassrum, klockan tickar. Vi hörs, ha det gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort