Onsdag

Det blev en väldigt lång sovmorgon idag, hade nästan glömt bort hur skönt det är att sova.. :-) Tillsist började dock min lilla vove bli alldeles otålig och det förstår man ju. Gubben for ut med hunden och jag fixade brunch.

Sen var det bara att bita i det sura äpplet och ta itu med tentläsningen. I går läste jag ju klart boken och när jag var klar försökte jag tänka igenom om vad jag läst. Till min stora förfäran så måste jag medge att - just det - jag har INGEN aning om vad jag läst. Jag skulle inte för något i världen kunna berätta vad boken handlade om. Aldrig förstår jag väl allt när jag läser en engelsk bok, men jag brukar ju nog ändå veta vad jag läst om och förstå saker och ting i sitt sammanhang, men här är jag fullständigt ute och cyklar. Jag kände mig alldeles nedstämd och beslöt att lämna tentläsningen för dagen. Blev lite slöande framför datorn (för ovanlighetens skull, alltså.. ) och sent om sider sovdags.

Men idag tog jag då itu med läsandet med förnyade krafter och liite enklare var det att läsa i dom här papprena. Så just nu vet jag åtminstone vad det handlar om det jag läser. Dock vet jag inte hur mycket det hjälper i tenten på fredag. I morgon ska jag traggla mig genom papprena en gång till och sedan, om det finns lite ork kvar, ska jag kika lite i boken igen.Även om jag redan fasar för det, jag lovar er  - den är hemsk.  När jag tänker tillbaka undrar jag om det fanns en enda mening i hela boken där jag förstod alla ord. Jag är tveksam till det. Hoppas att det inte kommer nåt (eller i allafall inte mycket) ur den boken i tenten. Men det gör det väl ändå, varför skulle vi annars behöva läsa den.  :(

Mitt på dan ringde plötsligt min mans syster och undrade om de kunde komma på besök. De kom hit på eftermiddagen och skulle ut på lite julshopping. Vi fick den stora äran att ha hand om deras 3½ månaders tös så länge. Jag var lite fundersam hur det hela skulle sluta då jag bara sett flickan i fråga en gång tidigare och hon lär vara gnällig av sig. Men helt i onödan. Dock hann de bara ut genom dörren innan hon serverade oss en blöjbytesomgång, månne det var därför de fick så bråttom ut? ;-) Sen satte jag på henne ytterkläderna och då visade hon verkligen vilken lungkapacitet hon hade, men eftersom jag blivit varnad om att hon inte gillar att bli påklädd så blev jag inte så förskräckt. När vi kom oss ut så tystnade hon genast och vi hann inte gå längre än ett halvt kvarter innan hon sov. Sen sov hon nästan en och en halv timme ute på balkongen och precis när hon vaknat och jag tagit av henne ytterkläderna så kom de tillbaks från sin shopping. Så jag måste ju medge att det gick smärtfritt. Jag hann ju t.o.m. läsa på tent trots att jag hade hand om lilla Kajsa.

Nu tror jag att jag ska surfa vidare och sen blir det nog att gå och lägga sig tidigare i kväll, är alltid alldeles för bra på att svänga dygnet fel när jag är ledig. Borde stiga upp tidigare i morgon för att få mera tid över till min tentläsning. Snart, snart, snart är jag helt julledig. Fick dessutom inbjudan till Snellmans julmiddag för "kvällsjobbare" på måndag eftermiddag och det vill man ju inte missa. Brukar bli ett och annat gott att sätta i munnen. Gissar att efter den här julen har jag nog tjugo kilo att bli av med, men det får bli nästa års problem. Tur med dom här nyåren att dom kommer en gång om året så man får en ny chans att ta itu med sitt liv.. ;-) Kanske man någon gång skulle lyckas? ;-)

Ha det gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort