Vill inte, orkar inte...

Har läst ett varv till genom papprena och suttit med märkpenna och känt mig väldigt plugghästaktig, men nu orkar jag inte längre. Antar att det är för att jag vet att jag borde läsa i den där sk*tboken ett varv till och just det råkar vara på min "vägra"lista för tillfället.

Gubben har bara kul som vanligt, inte utan att man blir lite avis ibland. Får spendera kvällarna hur han vill, medan jag får sitta med näsan i urtråkiga, gamla, oförståeliga böcker, tror jag ska börja strejka snart..

Ingen vits att gnälla för gubben, för han säger ändå bara att jag valt det själv och det har han väl i och för sig rätt i...

Är på dåligt humör, ifall nu någon missat det, inget vidare så här i juletider, borde ju bara sitta och mysa och vara allmänt glad, men just i dag orkar jag inte. Ska bli så skönt när den här tenten är över, går inte att beskriva. Problemet är bara att med den här takten på pluggandet så får jag väl nog räkna med att skriva om den i januari - lagom kul.

Nåja, nu har jag slösat snart två timmar på oväsentligheter och morgondagen närmar sig obevekligen. Finns det någon vänlig själ som kan komma och ge mig en välriktad spark i röven så att jag sätter mig och pluggar ordentligt dom här närmaste timmarna? Eller ännu bättre - någon som är expert på social- och hälsovårdspolitik i Finland och mer än gärna sätter sig i skolbänken och skriver min tent i morgon? Usch - det här ämnet hör till samma kategori som vårdvetenskap och folkhälsa och miljö - onödiga och urtråkiga. Låt nu oss i stället lära oss saker som vi kommer att behöva omsätta i praktiken sedan, sånt här drygar ju bara ut studietiden.

Nåja - färdigt morrat för den här gången. Ni lovar väl att hålla tummar och tår i morgon för jag har en obehaglig känsla av att den här tenten inte är något man tar på "talang".

Nu ska jag sluta sura, inte blir ju ni gladare av att sitta och läsa mitt gnällande heller! :-)

Ha det gott!

Kommentarer
mela

Håller tummarna! :)

2008-12-18 @ 23:14:19
Hemsida/blogg: http://melano.webblogg.se/
janna

Om ni får ringa en vän, ring inte mig! :)

2008-12-19 @ 07:52:10
Sofie

Låter väldigt svårt, men vi håller tummarna! Och förrästen så kan jag aldrig tro att du skulle få underkänt i något! I så fall har alla andra också underkänt, du är ju såå duktig!! Du fick väl aldrig ens 5- i yrkes! :)

2008-12-19 @ 12:40:07
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

Tack för lyckönskningarna, och Sofie - jag misstänker att jag nog fick mera än ett 5- i yrkes, och dessutom två st 4:or, dom grämer mig ännu... ;-)

Janna - tyvärr fick vi inte ringa nån vän, men se till att hålla dina kunskaper uppe, för om vi nångång erbjuds möjligheten att ringa så ligger du nog nära till hands! :-)

2008-12-19 @ 14:20:02
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort