Höet är bärgat

Varje sommar är det lika skönt när man fått in den sista höbalen. Varmt, svettigt och tungt för att inte tala om hur mycket man sticker sig på höstråna. Armarna ser ut som om man hade en massa utslag, och de svider i flera dar efteråt. Nu är allt hö iallafall inne och i morgon bär det i väg ut på sjön! :-)

Vi hade en till spekulant på visning idag, men vi var i stan och hade tusen och ett ärende så vi kom oss inte hem i tid. Lite tråkigt tycker jag, skulle var roligt att veta vem det var och lite pejla vad dom tyckte. Nåja, dom lär väl höra av sig ifall de blev riktigt intresserade.

Gubben var och seglade med min kusins man i går så nu menar han att han är skeppare nog att kunna segla själv. Att han dessutom vågar ta mig med i båten är ju inte illa. Har tänkt att vi ska stiga upp riktigt från morgonen och ha en hel dag på sjön. Väderleksrapporterna har inte lovat några riktigt hårda vindar och det tycker jag att låter bra. Vill helst känna att jag har situationen under kontroll hela tiden.
Vi handlade ett sjökort i dag så nu ska vi förhoppningsvis ha lite koll på var vi är någonstans, och dessutom på vilken sida av remmarna vi ska hålla oss. Sen får vi se vart vindarna bär oss. Vi har ju vår lilla snurra med 2.5 hk, så i värsta fall får vi puttra fram med den, säkert skönt det också!
Om inte annat slänger vi i vårt nyinförskaffade ankare och tar oss en kaffekopp, lyssnar på måsarna och njuter av livet!

Just nu känner jag bara hur jag längtar efter att ta en skön dusch och sedan slänga mig i säng, känns att man har gjort ett ordentligt dagsverke idag. Man kan ju hoppas att man förbränt lite kalorier i samma veva!

Godnatt!!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort