Renoveringen framskrider

Snart börjar man se att det liknar ett badrum.. Min svärfar kommer hit nu idag och hjälper oss att fixa med vattenrören. Är ju lite extra arbete då vi samtidigt har dragit nya rör för vattnet. Håller på att skruva ihop duschskåpet, kanske man kan ta en premiärdusch om några dar! :-) Jag hade egentligen velat ha ett badkar, helst något lyxigt jacuzzi, där man kunde ligga och bara njuta, men gubben tänkte på annat, fukt hit och fukt dit och vattenstänk på väggen osv.. (tråkgubbe ;-) )
 Nåja, det är väl förhoppningsvis inte jag som ska rengöra det i framtiden, jag får väl ta skeden i vacker hand och flytta till nån sunkig studielägenhet i Vasa.
Läste igår att det är brist på hyreslägenheter i Vasa, typiskt min tur?? Hur som helst är det väl bäst att inte fundera så mycket, har i vilket fall som helst räknat med att pendla den första tiden, sen får vi se hur det artar sig med jobb åt gubben, bostad och sånt.

Våra spekulanter var hit igen en vända i går kväll. Dom hade med sig hennes föräldrar, så hennes pappa fick ta sig en titt på det här med vvs, han lär ska kunna sånt. Visar ju åtminstone på lite intresse från deras sida, men jag vågar inte hoppas på något ännu. Som sagt, vi får se hur det artar sig.

Fick rensa ur en slemmig brunn här ute på gården. Den hade varit så igenstockad att regnvattnet inte drogs ner som det skulle utan samlades i en stor pöl mitt i gången. Fullt med en massa gegga, maskar och annat trevligt, skönt med lite skit under naglarna? ;-)

Var till "torppi" (min hemgård) i gårkväll, skulle se ett avsnitt av "jordmödrene". Var bl.a. en trillingfödsel, otroligt intressant, kände bara hur pulsen steg när jag satt och tittade, kan inte tro att jag i framtiden kanske får möjlighet att arbeta som barnmorska! Roligt är det att nu också på "nära håll" få följa med en graviditet när min syster väntar barn, beräknat födelsedatum är i september. Det är mitt första syskonbarn, så det gör ju allt extra spännande.

BIdrar här till sist med ett foto av vårt halvfärdiga badrum, hoppas att jag snart kan fota ett färdigt!



Gubben fastnade också på bild, det blir han säkert glad för! ;-)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort