Fredagkväll

Här har det inte hänt mycket, men jag skyller på att jag är sjuk!

Efter tenten var vi och lämnade in lite tentlitteratur till Tritonia och sedan åkte vi en vända till Kotiidea för att skälla på dom eftersom vi fortfarande inte fått våran soffa. Gubben var in och skällde som värsta rottwailern på dom och den här gången var det samma försäljare där som när vi köpte soffan. Jag vet ju inte allt vad gubben sa men hur som helst så lovade försäljaren att soffan skulle komma på tisdag och om så inte sker så skulle vi få en annan soffa att ha under tiden tills våran kommer. Hoppas ju förstås på en stor, skön och lyxig en i så fall! Haha!! Försäljaren ifråga är för övrigt en sådan typ som lider av dåligt ordförråd, vilket innebär att vartannat ord som hoppar ur munnen på honom är en svordom. Jag tycker verkligen INTE att det hör till god kundservice att stå och slänga ur sig svordomar till höger och vänster. Mycket ris åt Kotiidea i Vasa alltså. Man kanske borde skicka in till veckans ris och ros i Vaasan ikkuna, gratistidningen som kommer en gång i veckan. Riisut ja ruusut är det enda jag brukar tycka att är intressant i den - folk har verkligen åsikter vill jag lova!

Har kollat på en film nu i kväll och gubben satt ju och snyftade som vanligt.. ( en barnfilm den här gången också ;-) ) Har ett helt berg med disk, men jag har lovat mig själv att den här gången skall jag inte ge efter, är det gubbens tur att diska så är det, ju längre han sparar det, desto mera disk har han att diska. Han tror själv att han är smart så han lämnar det tills jag antingen blir så arg att jag gör det av ren ilska eller tills vi skall få besök så jag gör det för att jag inte "täcks" ha det så stökigt och en massa smutsdisk framme. Som senast i tisdags - jag stod över en halvtimme på morgonen och diskade, eftersom han lämnat det så länge och vi skulle få besök. I morgon kommer troligtvis hans syster hit, så om han inte diskat innan dess så vet ni vem som fått greppa diskborsten den här gången också. Man blir så glad.....

Jag måste dock tillägga att gubben fixat mat åt mig tre dagar i rad, kanske inte de mest invecklade gourmetmåltiderna, men jag har ju blivit mätt och det är väl huvudsaken. Jag har ju förstås haft min feber att skylla på så jag har ju inte orkat koka då jag knappt ens kommit mig ur sängen. För att inte tala om alla dessa förhör och tenter jag haft att plugga till. (vilka inte verkar minska i antal för den delen, så fort en sak är avklarad kommer en ny så här är det jämna plågor).

Vår hund är bara för otroligt söt just nu, igår när jag skulle råplugga så kom hon hela tiden och buffade på mig med sin tuggleksak i munnen och ville att jag skulle kasta, kasta och kasta, gång efter gång och hon sprang efter den som en galning. Så fort jag slutade kom hon och hoppade på mig där jag låg och släppte ner tuggisen rakt på mig så jag säkert skulle lägga märke till den. Nu ikväll när vi kollade film så låg jag på sängen och gubben satt i stolen bredvid. Kira var ju förstås också med och plötsligt känner gubben hur någon börjar slicka honom i örat. Då har hon lagt sin tuggis precis bredvid honom så att han skall leka med henne och då han är så koncentrerad på filmen att han inget märker måste hon ju börja påkalla hans uppmärksamhet på annat sätt. Söta vovve!!!

I morgon har jag tänkt baka bullar om jag är något så när vid liv och inte är alldeles för förkyld. Har åtminstone kommit mig för att köpa jäst och så har jag ju fått bordsyta att baka på, så åtminstone någon gång inom den närmaste framtiden borde det bli nåt bakande. Sen borde jag även ta itu med mitt stickande igen. Har stickat klart Kevins tröja så den är bara att sy ihop under ärmarna och har börjat med byxorna vilka inte borde vara något större problem. Problemet är att hitta tiden att sätta sig en stund och sticka, vet inte vad jag ska lämna bort för att hinna, kanske lite filmtittande? :-)

Nu ska jag avrunda - eventuellt diska? Snart blir det läggdags i vilket fall som helst, i natt sov jag faktiskt bra, nästan hela natten för en gångs skull - har inte varit allt för gott om sömn den senaste veckan. Stressen gör sitt till, jag har verkligen blivit mera stressömtålig i stället för stresstålig. Så fort jag har intensivare perioder så slutar jag att sova och det gör ju ingenting bättre. Men i natt sov jag gott som sagt och det har jag planer på att göra hela helgen, oj vad skönt det skall vara!

Ha det gott - godnatt och sov gott!

Ska sätta in lite bilder, har blivit lite glest med foton på sistone



Här är Kira liten söt valp



Här en bild från i somras där hon ligger och vältrar sig i gräs och jord



Kikar nyfiket in i kameran - vad gör du matte??

Sen måste jag ju förstås tillägga att det bara är här på bloggen som jag heter matte, annars är det "mamma" som gäller, men för att folk inte ska tro att man är knäpp eller desperat på något vis och har hunden som en surrogatbebis så blir det matte så här "officiellt" ;-)

hgyft0ogft6tkjokm  <--- Kiras bloggpremiär! HAHA!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort