go´morron!

Sitter här i skolans datasal som vanligt, konstigt nog så har jag ännu inte lyckats få staden att ändra sina busstider. När jag kom hit i morse såg jag dessutom att eftermiddagens lektioner blivit inhiberade. Tur att det inte var förmiddagens, då kunde jag blivit mera än lovligt syrlig!

Gick något så när bra att somna igår även om jag låg en god stund och hörde en massa namn på olika muskler eka i mitt huvud. Men det gäller att ta det positivt och tänka att något måste ju har fastnat  i såfall! :-) Jag kan ju inte direkt påstå att jag var utvilad när klockan ringde 05.00. Sen straffade det sig då jag inte laddat kaffebryggaren i går kväll så jag fick stiga upp och koka kaffe, kände mig extra snäll och bredde lite smörgåsar och satte med en morot åt gubben, bra med fibrer, hehe! Eftersom jag var piggare vid det laget så satte jag mig och åt frukost jag med, skönt att sitta i lugn och ro för en gångs skull med näsan i dagens färska Vasablad. Sen var klockan sex och jag tänkte att jag lägger mig en halvtimme. Trodde jag skulle hinna somna men vovven ville annat, så vi busade till halv sju i stället. Min underbara vovve, kan inte fatta att man tycker så mycket om en hund.

Sen var jag nere i förrådet och grävde fram min vinterjacka, jag tänkte frysa ihjäl i går så jag hade bestämt mig för att det var sista dagen jag använde min tunna jacka i år. Tog en stund att gräva fram rätt låda där i bråten, men det var onekligen värt besväret då jag fick dra på mig min varma sköna dunjacka. Förstås var det ju varmare i dag så jag skulle säkert ha klarat mig fint med den andra jackan, men hellre svettas lite än att frysa ändan av sig.

Efter en halkig promenad från bussen sitter jag nu här och fördriver både min och er tid, ska försöka aktivera mig på riktigt och söka lite information på nätet, har fått ännu en trevlig inlämningsuppgift. Ett grupparbete om miljö, så vår grupp har tänkt skriva lite om ekologiskt, få se vad jag hittar!

Ha en riktigt bra dag, för det tänker jag ha!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort