Kallt

Det börjar faktiskt bli vinter i år också, även om det sett mörkt ut, har varit mest regn och slask, men nu är ju marken riktigt vackert frostbiten och det nyper i kinderna och öronen när man är ute med Kira.

Det blev en riktigt god "Pyörremyrsky" vid SpiceIce igår, sen gick vi runt i Anttila och försökte få lite julfeelis, men den vill nog inte infinna sig riktigt ännu trots allt pynt dom har överallt i affärerna. Sökte också efter en ny printer till vår dator, vår gamla iddes vi inte ta med när vi flyttade. Den var helt värdelös, hade man tur gick det att printa ett papper åt gången, men nästa drogs in helt snett och fastnade mitt inne i printern eller så såg det ut som ett russin när det kom ut. Min kära make hittade dock ingen som passade hans krav så det blev ingen affär, jag å andra sidan hittade ju förstås en och annan film som jag bara "måste" ha. När man nu ska ha tid att kolla på dom, det får väl  lämna till jullovet, ni vet - det där låååånga jullovet som jag misstänker jag nämnt både en och två gånger tidigare! ;-)

Har haft en rätt så skön sovmorgon idag, var ju förstås uppe en vända med gubben runt femtiden men sedan fick jag sova ända till åtta. Började halv tio, så jag hann bra trots att jag tog nians buss. 

Har haft mikrobiologi och entreprenörskap idag och vi fick ju förstås ÄNNU ett grupparbete att fixa till. Har nu fem grupparbeten och fyra tenter att lämna in dom tre närmaste veckorna,  känns som att jag inte vet i vilken ände jag skall börja, borde väl bara börja knata av dom en i gången, enligt den ordning de skall vara inlämnade / skrivna.

Igår när vi kom från SpiceIce och gick hemåt över torget, kom det en man som såg sådär lagom mysig ut, ni vet. Han bad på finska om att få en euro, men David sa att han inte hade nån. Då ville han ha en 50-cent i stället, men det hade David inte heller. Vi gick vidare men jag kunde inte släppa tanken på den där mannen. Vad borde man göra? Känns ju som att man vill hjälpa på något vis, men vad hjälper det honom om jag ger en euro? Åtminstone i min värld får man ju inget för en euro. Jag tycker också att det känns fel att ge pengar, om jag inte vet till vad han skulle använda dem. Om jag ger honom pengar vill jag ju inte att han skall gå raka vägen och köpa sprit för dem, då tycker inte jag att jag har hjälpt honom, snarare stjälpt. Om jag visste att han skulle behöva pengar till mat, då köper jag hellre ett mål mat åt honom, så då vet jag ju att jag kunnat ge honom något han behövt. Jag vet inte om någon hänger med i mitt resonemang här, men jag tyckte jag behövde få lufta mina tankar lite.. :-)  Åtminstone jag tycker att det är en lite knepig situation.

Nåja, nu ska jag ge mig tid att plugga lite. Jag vill ju inte missa bibelstudiet i kväll bara för att jag sparat mitt pluggande så sent ,så jag får nog ta och börja på, även om det känns allt annat än lockande.

Ha det gott!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort