trött, trött, trött

Ännu en natt utan ordentlig sömn :-(

Vet inte hur länge jag låg och vred mig igår innan jag somnade. Sen vaknade jag med ett ryck och var alldeles klarvaken, fullständigt övertygad om att jag hade försovit mig, missat bussen och aldrig skulle hinna till skolan för de lektioner vi har idag. Tittade på klockan; 04.22! Märkte då att gubben fortfarande låg och sov i godan ro och att det bara varit mina hjärnspöken som fått mig att tro att jag försovit mig. Inte det lättaste att få sömn efter ett sådant abrupt uppvaknande, men jag hann slumra till innan klockan var 5 och telefonen pep. Det var det, masade mig upp och hjälpte gubben (dock inte utan att muttra lite för mig själv) men när jag skulle somna om var det som förgjort. Jag hörde klockan som tickade, hunden som låg och smackade i sömnen, dom få bilar som kom körandes på gatan, ALLT lät som om det kom rakt in genom mitt ena öra, ekade runt, runt i hjärnan och inte ville hitta vägen ut genom det andra örat. Först när klockan ringde igen och jag verkligen måste stiga upp kände jag att jag skulle ha somnat om jag bara hade fått. Det är bara att hoppas att jag orkar mig igenom de tre lektioner vi har idag. 

Blev åtminstone på lite bättre humör när jag var ut med Kira och såg att det kommit snö i natt. Bara några ynka centimetrar men tillräckligt för att göra mig glad, så när jag kommer hem från skolan idag blir det nog en längre promenad med Kira, så hon får busa i snön. Hon såg för kul ut redan imorse då hon bökade och luktade och hade hela ansiktet fullt med snö, sötvovve!

Nu ska jag surfa vidare, pluggandet väntar!
Ha en bra dag!
  

Kommentarer
Sofie

Jobbigt när man inte kan sova! De är för härliga dedär hundarna när snön kommer, fullständigt tokiga och det ser ju så kul ut! :)

2008-11-21 @ 11:28:27
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

Just nu är jag så genomtrött så jag tror att jag kommer att sova gott inatt (det gäller att tänka positivt ;-) ) De är för underbara, och nu kommer det ännu mera snö, vad kul det ska bli i morgon! :-)

2008-11-21 @ 22:32:48

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort