Klockan är 7.42

och jag sitter i skolan!

Denna stads underbara busstider innebär att om jag börjar klockan 8.15, vilket jag ju gör i dag så måste jag ta den buss som avgår klockan 7.10. Vilket innebär att jag befinner mig i skolan klockan 7.25, alltså endast 50 minuter innan min föreläsning börjar, avundsjuk någon?
Kändes konstigt att komma hit i morse, så gott som hela skolan är mörk, inga lampor tända och än så länge har jag inte sett till en enda kotte. Nu hör jag faktiskt ljudet av någon som går, så jag är kanske inte ensam ändå..

I går kväll var jag väääldigt lat. Orkade bara fixa mat och diska, sen satt jag och hängde resten av kvällen. Tittade på två filmer, den ena var hur dålig som helst, den andra helt ok. Man fick ju fördrivit tiden i allafall!

I kväll måste jag packa inför Sverigeresan, åker norrut samtidigt som gubben i morgon (kl 5.30 GÄÄÄÄÄÄSP!!) och på eftermiddagen nångång så fortsätter vi ännu längre, ännu längre och ännu längre norrut, plockar upp Malin och Nicki nånstans på vägen och kör så det ryker tills vi är i Luleå. Ser framemot hotellfrukosten... ;-P Sen ska det ju bli roligt att träffa S, M, E-L o M också, inte att förglömma! Blir väl sjudundrande barnkalas på lördag, eller hur Mela? :-)
Har inte fixat nån skötare åt Kira ännu, nån frivillig? ;-) Annars får hon säkert vara vid mina föräldrars, dom brukar inte vara omöjliga...

Nu ska jag surfa vidare, ha det gott!!

Kommentarer
Sofie

Låter inte alls kul att sitta i skolan hur länge som helst! Hoppas ni får det bra i Sverige!

2008-10-23 @ 07:50:26
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
mela

men hallå, SÅ norrut bor vi väl ändå inte???! ;)



och JA, förbered er på DUNDERkalas :D hehehehe...

2008-10-23 @ 19:38:39
Marika

Sofie - nej det är verkligen inte kul alls! Jag hoppas David får ett jobb nånstans i närheten snart så jag kan börja ta bilen till skolan.. :-)



Mela - det ante mig att du skulle ha en åsikt om "längre och längre norrut", liksom därför jag skrev det! ;-P Nu vill jag bara att bilresan skall var över, har fått nog av bilresor tack vare de senaste månadernas hit och dit resande mellan Vasa o Kållby, och då är det ändå bara 100 km per väg...

2008-10-23 @ 21:37:24

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort