Tillbaka i skolan

Efter att ha varit ledig i nästan två veckor. Fick ingen bra början, trodde att vi började nio ända tills jag kollade mitt schema och såg att vi började klockan åtta, och då hade jag redan missat bussen. Just typiskt mig! Som tur fick jag tag i en klasskompis som jag kunde åka snålskjuts med, annars hade jag varit tvungen att ta en senare buss och komma lite försent och det hade inte varit så roligt.

I dag började vi med en ny kurs, anatomi, så nu blir det att plugga latin i några veckor framöver. Beställde en anatomi och fysiologi bok i dag som kostar över 80€! Vet inte hur dyr den blir sist och slutligen eftersom vi gjorde en beställning tillsammans alla i klassen som skulle ha den och några andra skulle gå till bokhandeln idag och beställa den. Borde dessutom hämta ut en annan bok som jag beställt som heter vård och välbefinnande eller nåt liknande, ännu en 50 € som flyger sin kos, tur att man är en rik studerande.. :-(

Har varit till biblioteket och lånat en bok och några facktidskrifter för ett arbete som ska inlämnat nästa tisdag, men jag har tänkt vara duktig redan i kväll och göra klart så långt jag orkar och hinner, för jag vill helst ha klart det innan helgen så jag kan slappa då! ;-) Är egentligen ett grupparbete, men det är så svårt att hitta tid att göra dom här uppgifterna tillsammans så vi brukar ganska långt arbeta självständigt och sedan sammanställa våra arbeten till ett, som naturligtvis blir superbra - eller?

Har hållit på med att röja upp lite här hemma, är som värsta bombnedslaget i hela lägenheten, problemet är bara att jag inte har någonstans att stoppa undan alla saker, alla mina skåp och garderober börjar bli mer än överfulla vid det här laget. Har gått igenom mina tupperware burkar och skålar och sånt och gallrat ur så nu åker en hel påse med plastbyttor ner i källarförrådet, de kan ju vara bra att ha nån gång men de är inga sådana som man har i dagligt bruk så de fick ge rum för viktigare grejor. Om gubben bara röjde upp efter sig allt det som lämnade när han målade vårt sovrum så kunde vi kanske få det lite mysigare så småningom.

I morse blev jag ju sen som jag redan skrev så jag hann inte ens gå ut med Kira, jag satte henne i badrummet där hon skall vara på dagarna och tänkte att jag får skylla mig själv och torka efter henne när jag kommer hem. Men när jag kommer hem och öppnar dörren till lägenheten kommer en glad liten vovve rusande emot mig. Det är andra gången det händer nu så jag fick bara konstatera att hon har listat ut hur hon skall öppna dörren till badrummet, så jag får nog glömma att kunna stänga in henne på dagarna. Får väl bara se till att jag inte har fram något som hon kan tugga sönder. Men hon har iofs aldrig varit den typen som tuggat sönder så mycket. Nån enstaka mattkant när hon var liten och så sina tuggleksaker förstås, men annars har inte mycket fallit henne i smaken. Jag gick och sökte i hela lägenheten när jag kom hem för att se om hon uträttat sina behov nånstans men hon hade orkat hålla sig ända tills jag kom hem, duktig gumma! ;-)

Nu ska jag surfa runt lite innan jag börjar fixa mat åt gubben. Ha de gott!!

Kommentarer
Skink-Sofia

Hej på dig. :) Äntligen har jag hittat hur man kommenterar bloggen din. ;) Jag å Linda (å kanski Eva) e faktist mena kåma å häls på de en snabbis på tisdan nästa viko ifall du har passligt tå!? :) Va tror du om he? Sen ska vi inte glömma att hälsa att du e hjärtligt välkommen i jobb när du vill! Vi har börjat med julskinkorna nu, så du kan bara gissa hur stressigt vi har det! =/ ;) Ha det gott! :)

2008-10-29 @ 14:32:54

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort