I skolans datasal

sitter jag och försöker fördriva tiden lite.
Vi har egentligen ett grupparbete att jobba på , men jag har gått igenom alla mina papper så långt som jag borde idag och dom andra har åkt hem. Själv har jag "utvecklingssamtal" med min kontaktlärare kvart över tre, annars skulle jag ha slängt mig i bilen och kört hem för länge sedan. Men nu får jag snällt sitta här och vänta åtminstone trekvart.

Har lite kul på samma gång när man sitter och tjuvlyssnar på några andra som sitter och jobbar med något grupparbete, otroligt vilka dialekter! :-) Man får försöka hålla sig så att man inte sitter och småler för sig själv när man hör på dem, toche, hitche, oåp... ja ni ser ju själva hur det låter.. ;-)

Som jag skrev i det tidigare inlägget så har vi ju beslutat att kissen inte får flytta med, jag vet inte hur jag ska kunna lämna bort honom, varken till någon som vill ha honom eller till någon som vill avliva honom. Det är ju min lilla bebiskissemiss!!
Men på samma gång så förstår jag ju att man inte kan börja ha honom instängd i lägenheten, han är ju van att få vara ute fritt, är bara inne för att äta, sova, busa med hunden och gosa med matte. Så om någon djurvänlig själ känner att de vill förbarma sig över våran lilla söta Valfrid så hör av er fortast möjligt!
Han är rumsren, går på låda om det finns, men uträttar helst sina behov utomhus. Gillar att gosa, kommer upp i famnen och stryker sig mot en, bökar med huvudet och vill bli kliad mellan öronen, en alldeles underbar myskisse! Inte har vi lagt märke till något revirmärkande heller även om han inte är kastrerad.

Gubben har varit ledig från jobbet idag, han börjar få lite panik över att han inte skall hinna få klart allt fixas och donas med huset före den sista denna månad. Allra helst innan lördan, så vi bara skulle ha att flytta och sedan få lämna över huset åt de nya ägarna.

En halv timme kvar... hur skall man få tiden att gå???

I dag hade vi den där presentationen som jag nämnde om, gick väl helt ok, även om vi hade lite svårt att hålla oss inom tidsramarna.. ;-) 

Undrar när jag ska hinna börja promenera? Hade en bra start, men förra veckan hann jag inte ens tänka tanken på att sticka näsan utanför dörren, och tyvärr ser den här veckan likadan ut, men sen när vi flyttat till Vasa, då kommer jag naturligtvis att ha all tid i världen, eller? :-)

Fick veta att vi ska på studiebesök om två veckor hit till centralsjukhuset, vi ska ha en kurs i aseptik, och då ska vi få se lite praktiska exempel på hur man jobbar aseptiskt och sånt, ska bli intressant att få se lite annat än skolans väggar!

Har inte ännu hört något om hur det blir med praktikplatsen, det tar väl ett par dagar innan allt ordnat sig, praktikkoordinatorn har ju inte bara en klass att hitta praktikplatser åt!  

Borde även ta mig i kragen och ta mig till skolans bibliotek för att fixa ett lånekort och för att kopiera några artiklar som vi behöver till vårdvetenskapen. Känner bara att jag inte orkar just nu, jag hoppas att det är pendlandet och flyttstressen som gör att jag inte har någon riktig ork med skolarbetet just nu, för jag har verkligen tänkt satsa på skolan, och det blir ju tungt om man ska bli trött redan! ;-)

Nu har jag än en gång fyllt en sida med oväsentligheter, men ni får hålla till godo.

Ha det gott!! 

Kommentarer
madeleine

du skriver int alls na oväsentligt... he er riktigt intressant att läsa:) speciellt för en småbarnsmor som int gör så mytchi intellektuellt betungand på daga:) förresten så undra jag na liti vann lägenhejten er ligger... man måst ju veta om man ska koma å häls på nangang:)

2008-09-25 @ 09:43:38
Marika

He e ju för he ja skriver veit du... så du ska ha na omväxling millan matas o blöjbytas.. ;-)

Vi flyttar till Sandögatan så he e no shyna mitt i byllo! Kom o häls på så fort ni ork o har möjliheit, vil ha så myki främand som möjligt, he e som ja sko ha på känn att int i var för myki åv ha sortn saan vi flyttar! :-)

2008-09-25 @ 11:37:18

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort