Vårdvetenskap och husförsäljning

Idag hade jag mina första riktiga lektioner i skolan. Vårdvetenskap stod på schemat för hela dagen, från tio till fyra.
Fick verkligen skriva så pennan glödde, men så här långt verkar det vara intressant.
Vi fick lära oss om hur man inom vårdvetenskapen ser på människan.
I morgon har vi lektion i interaktion och grupparbete, låter inte så vidare roligt, men man vet ju aldrig. Sen borde vi också ha en introduktionslektion i vårdens grunder, och det låter ju intressant.

Slutar redan klockan två i morgon och efter att jag kommit hem så är det brödbakande som gäller. Min syster yster som snart blir mamma ska komma hit och så skall vi båda fylla våra frysar med hembakat bröd. Hon för att hon säkert inte har lika mycket tid att baka efter att hon fått barn och jag för att spara in några slantar, man är ju ändå en fattig studerande.
Skall bli riktigt roligt, är ju bra om man får känna sig lite huslig ibland, blir inte för mycket av den feelingen här vid oss.

Jag är avundsjuk på er som alltid har frysen fullt med hembakat, huset fräscht som en vårvind och ja ni vet...
Här bakas det sällare än sällan och städningen är en enda lång pina. Jag skulle så gärna vilja ha lite mera intresse åt det husliga hållet, men tyvärr, ännu har jag inte hittat nånstans där dom säljer det.

Angående den andra delen av rubriken så kan jag berätta att vi hade vår femte visning idag, och dessa spekulanter verkar mycket intresserade, de skulle till mäklarbyrån imorgon för att fundera på vad de skulle bjuda för huset och hur vi, om vi kommer överens om köp, skulle gå till väga med pappersskrivandet sedan eftersom de inte har varken svenska eller finska som modersmål.
Inget är ju förstås klart ännu, då inga papper är skrivna, men så här långt kan man ju i allfall börja hoppas lite igen.
Håll nu tummarna allihop för att det skulle gå vägen den här gången, skulle vara så skönt att få flytta. Körandet är ju inget problem än så länge men snart kommer ju mörkret och halkan emot, och då är det inte så värst kul att pendla längre.

Nu ska jag surfa vidare i bloggvärlden, ha det riktigt skönt allesammans och som sagt - håll tummarna!

Kommentarer
Sofie

Låter ju lovande det där med huset! Håller tummar och tår! :)



Kul om du tycker att skolan är intressant.

2008-09-08 @ 21:18:31
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Lena

Wow! Va fiin di var! Verkligen! Hoppas he gaar bra i skolan å att ni äntligen får huse såld! Jag håller tummarna! :)

2008-09-09 @ 15:24:43
madeleine

va kul om naan sko vila köp husi! hoppashoppas att di ger ett bud som ni vill ha:)

2008-09-09 @ 16:43:10
Marika

Tack för alla kommentarer! Lutar nog mot husförsäljning! ;-)

2008-09-09 @ 21:34:01

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort