Vasabo

har nu officiellt flyttat till Vasa, igår var det städningsdag vid vårt gamla hus, så jag "skolkade" från skolan och tur var det för jag hade aldrig i livet hunnit om jag varit i skolan till fyra.
Vi blev klara så sent så vi sov över vid mina parents, för att gubben skulle få lite längre natt.
Men men men.. när vi var via vårt hus i morse,( David skulle hämta den andra bilen och jag skulle läsa av diverse elmätare, vattenmätare och sånt )så hände en mindre trevlig sak..
Jag skulle backa ut från gården när jag hörde ett väldigt skramlande. Stannade direkt och hoppade ur bien, gick runt den och kollade och tänkte få chocken..
Avgasröret hade gått av så det var nästan helt löst, så när jag backade så hade det tryckts upp mot bakre kofångaren så den var alldeles vind och sned.
Skulle ringa gubben men hans telefon var (som alltid!!!) urladdad, så jag ringde först farsan och sedan min bror.
Jag fick hjälp av en hjälpsam granne så han fick lös hela avgasröret så att jag kunde parkera bilen på uppfarten och sedan fick jag låna min brors bil till Vasa.
Nu innebär det förstås att jag är tvungen att köra till Kållby ännu ett varv idag, hade först tänkt att gubben skulle ta bussen till vasa på eftermiddagen, men nu är ju vår bil där och brorsans här, ingen vidare lyckad kombination alltså...

Känns riktigt typiskt... :-( skulle väl ha gått för lätt annars...

Nåja... Vår lägenhet är i allafall hur bra som helst, ännu är allt upp och ner, vi bor i lådor ännu till största del, men jag måste faktist säga att jag trivts jättebra det lilla vi nu hunnit tillbringa där. Lite varmt mot vad jag är van vid, men småningom får man väl inställt temperaturen till någotsånär normala grader.
Känner mig redan mera "hemma" än jag nånsingjort i vårt hus, så hur det ska bli när allt är klart, uppackat och upprett kan jag ju bara föreställa mig.

Nog skrivet, sitter på lunch i skolans matsal, vi har inte fått nåt nät ännu, så jag är lite "handikappad".. :-)
Men det borde vara fixat i morgon om leverantörerna håller vad dom lovar!

Ha det gott, vi hörs!

Kommentarer
madeleine

va kul om du trivs i lägenheten er! :) hoppas e löjser de me bila!

2008-09-30 @ 14:34:58
Marika

Bilen är nog fixad som tur är! :-) Och lägenheten tror jag blir riktigt bra onär jag städat mig igenom hela nångång.. ;-)

2008-10-02 @ 09:56:58

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort