Blåsigt värre!

Jag misstänker att Vasa nog är i topp vad gäller statistiken på Finlands blåsigaste städer. Här har det vinat kring öronen i flera dagar nu. I dag fick man ju nästan vara rädd att blåsa bort då man gick längs strandpromenaden. Vilken tur att man inte är nån lättviktare ( inte ännu åtminstone ;) ). Har haft en vanlig dag, morgonlänk klockan fem, jobb 7-15, långpromenad, mat...  Sen var jag bara via Anttila i går på min väldigt korta stadstur och införskaffade mig några billiga filmer så jag har haft tidsfördriv. Har varit skönt att kunna ligga och slötitta på film med "gott samvete". Har just smällt i mig en storslagen "fruktsallad". (=en apelsin och ett päron delat i små bitar ;) ). Ska småningom söka mig i säng fast klockan inte är mycket. Det blev väl sent i går i allafall så jag var jättetrött då klockan ringde i morse, ska ju orka ännu två dagar i jobb så det gäller att sova tillräckligt!

Fick oväntat hem ett brev från min kära korvfabrik, jag hade tydligen jobbat så pass duktigt i vinter att jag lyckats skramla i hop till lite semesterdagar som jag nu får ut i pengar. Det tackar man ju inte nej till.. ;) Drömmer om ett par nya glasögon. Ska eventuellt söka mig till eyen i morgon, de hade ett jättebra erbjudande - tre par glasögon (två vanliga och ett par solglasögon) till priset av ett par! Hoppas att de har nåt jag gillar bara! Nån som har erfarenhet av eyen?

Tack för ordet - godnatt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort