Dygnet upp och ner

Hej på er!

Gårdagens shopping gick som jag trodde. Visst hittade jag en massa snygga plagg och jag kom mig t.o.m. i provhytten två gånger, inte illa för att vara en inbiten shoppinghatare, men gissa vad jag kom hem med? Jo, en påse tuggummin.. :-D Men, jag har nog sett ut en massa fina plagg som jag eventuellt ska unna mig, lite i taget. Ja flera kilon som ryker, desto roligare att köpa kläder. Så, ingen panik, har ju inget som jag måste ha nått nytt till och hyllorna i min garderob har brakat för tillfället, så att hiva in mera kläder dit är inget vidare alternativ just nu.

Efter ett par timmar på stan så kom vi tillbaka till vår lägenhet och småningom började mitt sällskap söka sig hemåt igen. Jag och min kära make åt middag, köttfärsbiffar gjorda av maletkött, grynost och ägg. Sen sätter man en ostskiva att smälta på den varma biffen, gott! En fräch grönsallad till är pricken över i:t. Efter middagen tog jag min dagliga långpromenad. Var alldeles för mätt egentligen, men jag var tvungen att gå direkt efter maten för att hinna. Efter promenaden hann jag bara slänga mig i sängen och låtsas vila i en halvtimme, sen var det dags att söka sig till jobbet.

Det gick bättre än jag trodde att vaka, hade ju varit uppe sen sex på morgonen och i full gång hela dan, så visst var jag trött, speciellt där mellan halv tre och fem, men det var en rätt så lugn natt så mellan ronderna fick man sitta och "dåsa" i stolarna där på avdelningen. Slötittade på en massa skräpprogram för att få tiden att gå.

Var verkligen trött i morse, men med en portion havre/råggrynsgröt och ett kokt ägg i magen så somnade jag som en stock vid en halv nio tiden. Vaknade sen ungefär vid tolv då Kira tagit tillfället i akt och kommit upp i sängen för att sova med mig. Schasade ner henne i hennes korg och somnade om. Vaknade vid halv fyra, med en hund i sängen igen. Rackarns hund.. ;) Kändes lite som om jag sovit bort hela halva dan, men likväl, sju timmars sömn behöver man väl, speciellt om man varit vaken 26½ timme i sträck innan dess.

Ringde gubben för att höra när han tänkte komma hem, men det skulle ta en stund för honom ännu så jag beslöt mig för att ta en promenad under tiden. Skulle ha med Kira, men hon bara gnällde och gnydde och verkade ha ont nånstans, så till sist lät jag henne stanna hemma i korgen. Efter en dryg timme var jag tillbaka, då hade gubben kommit hem och Kira - hon hade inget fel alls! Konstigt! Hon kanske bara kände för att skolka från dagens promenad.. ;) Efter en middag bestående av kycklingfiléstrimlor i vitlökskryddad tomatsås så smet jag ut på stan igen. Hade spanat in ett par snygga skor i går som jag tänkte jag skulle unna mig nu när gubben fått lön idag.. ;) Hittade sen ett annat par skor och jag var nära att komma hem med båda paren, men jag behärskade mig och köpte bara de jag tyckte var snyggare. Sen var jag till Sale och fyllde på vårt fruktförråd. Helt otroligt vilka mängder frukt det börjat gå åt här hos oss. Sen skulle gubben ha fredagsgodis också, så nu ligger han här och prasslar med godispåsen och smaskar i sig för fulla muggar. Såna gånger är det mindre roligt att vara "hälsosam"! :) 

Ska alldeles strax börja ställa mig till nattens skifte. Ska innan dess bara meddela att jag fortfarande är på ett strålande humör! Otroligt vad lite mat kan göra underverk med ens humör. Det var riktigt så jag fick behärska mig under min promenad så att jag inte skulle gå omkring med ett stort fånigt leende där jag gick för mig själv. Jag hoppas att den här känslan håller i sig, vill ju inte landa så hårt när det svänger! Men än så länge går ju vågen åt rätt håll, ska hoppas det fortsätter det också. 

Nu kommer det ner en massa slask ser jag, ska gå till jobbet gissar att jag inte är den torraste när jag kommer fram, men det är väl småsaker, har ju hela natten på mig att torka! :-)

Ha nu en riktigt trevlig fredagskväll! Unna er nåt gott, det är ni värda efter veckan som gått!   

Kommentarer
L-G B

Jo tack det ska vi göra, Funderar bara vilken sort man ska ta banan eller jordgubbs, ha de gött (ps -20 :-D )





2009-04-18 @ 07:56:41
Marika

Heja, heja! Du e just na liiti dåuli!!

2009-04-20 @ 18:29:28
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort