Hej hopp!

Hann inte med nån blogg i går. Steg upp strax efter åtta, slurpade i mig en smaskig morgondrink (öh?) och drog på mig promenixskorna. Jag o mamma tog en riktig långpromenad på en och en halv timme. Hundarna fick komma med och de var helt överlyckliga när de fick springa utan koppel i skogen. Riktiga knasbollar alla tre. Fick dock än en gång konstatera att jag kommer att tvingas börja jogga om jag vill förbränna några kalorier mera. Hur jag än pinnar på när jag är ute och går så får jag inte upp pulsen så högt så det skulle bli nån förbränning att prata om. Hade tänkt starta i dag med en ordentlig lenkki, men vädret är verkligen uselt, så motivationen rök på den lilla biten jag gick från jobbet och hem. Få se om jag hittar den, nånstans ska den väl finnas.

Efter promenaden hann vi inte vara nån längre stund hos mina föräldrar innan vi fick sätta oss i bilen och köra till Vasa. Jag hade ju kvällskifte som började halv tre, så dit fick jag snällt pallra mig i väg, även om det nog smakat att bara ta det lugnt hemma hela söndagskvällen. Fick sluta en halvtimme tidigare, vilket ju var skönt då jag skulle upp halv sex i morse. Har varit lite halvt disträ i dag. Bl.a. så kände jag inte igen den lärare från skolan som fungerar som handledande lärare under praktiken. Hon kom på besök för mellanvärdering i dag men jag fortsatte jobba som vanligt, jag trodde att hon var nån anhörig till nån av klienterna som kommit på besök. När det gick upp för mig vem hon var så kunde jag inte annat än skratta. Har ju iofs bara sett henne en gång tidigare och jag lovar er det finns inte många med lika dåligt ansiktsminne som jag! Det är inte första gången det händer att det är folk som jag inte känner igen. Eller så får jag den där känslan när jag ser en person att jag har sett dem tidigare, men jag kan inte komma på var och i vilket sammanhang. Ibland vet jag inte om jag ska hälsa eller inte, för jag har ingen aning om det är nån jag borde känna eller om jag bara råkat se dom tidigare nån gång utan att desto mera ha nån kontakt. Voj, voj, jag börjar väl bli dement jag med.. ;)

Är gräsänka den här veckan igen. Gubben åkte till Åbo i morse och kommer hem först på torsdag. Vilken tur att jag skall jobba varje dag så blir tiden inte så lång. ( Ett krystat försök till optimism ;) ) I morgon och i övermorgon ska jag vara på terapin. Bl.a. ska vi ordna med bastubad och måla och på onsdag tror jag att det skulle vara nån andakt också. Ska bli kul att se lite annat än bara den avdelningen där jag är på praktik.

I övrigt så plågar jag mig själv för fulla muggar. Är nu inne på min tredje dag med bara måltidsersättningar och åtminstone går det neråt, men det har gått lite väl mycket uppåt innan dess, så ännu kan man inte tala om några märkvärdiga resultat. Hoppas att det ska riktigt rasa nu, så jag snart får börja leva igen. Har nog konstaterat att det inte är något fullvärdigt liv om man inte kan unna sig att äta ens. Ska bli skönt i sommar, få glömma allt vad pulverdieter och bantande heter och istället äta gott och nyttigt och vara riktigt duktig och flitig med motionerandet. Köpte ju en ny cykel för knappa året sedan och den har stått och vilat vid mina föräldrars hela vintern. Men i sommar ska hjulen knappt stå stilla på den, så flitigt ska den vara i användning. Det har jag bestämt, så det så! ;-)

Ska ta och dricka lite vatten nu för att stilla den värsta hungern, sen är det att kavla upp ärmarna och börja röja upp här i lägenheten. Gubben hann vara hemma några dar och det ser genast ut som ett bombnedslag. Han har antagligen tagit det som sin huvuduppgift att se till att jag inte blir utan att syssla med när han är borta. Sen ska jag försöka komma mig för att utföra någon form av motion, få se vad jag hittar på.

Ha en skön fortsättning på dagen!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort