Hundfrisör

Det är ett av de arbeten som jag absolut inte skulle vilja ha. Har satt så gott som hela kvällen på att få nån ordning på jycken. Resultatet blev ju kanske lite mindre lyckat. Hon är åtminstone ren ( det var hon INTE när vi kom in från vår promenad idag) och har åtskilligt mindre tovor i pälsen. Dessvärre ser hon ut som stryk, är ojämnt klippt och ser nästan rakad ut på vissa ställen. Så jag antar att man inte "täcks" ta med henne på några promenader en tid framöver. ;) Det lockade nog att lämna henne hemma i dag med, då jag visste hur klottigt det skulle vara på vägarna, men jag hade ju inte hjärta att lämna henne hemma. Hon hade ju redan varit ensam hela dan, stackarn.

I övrigt vet jag inte om jag har nåt desto mera att förtälja, har varit på praktik i dag med, och skall pånytt i morgon bitti. Borde alltså krypa till kojs nu istället för att sitta här och fördriva tiden. Sen är jag ledig på fredan, min enda lediga dag den här veckan. (Gäsp!) Har lite halvt planerat in att hinna till simhallen i morgon också, innan jag styr kosan norrut. Den här gången måste jag komma ihåg att ta med min pulsklocka. Tror jag ska packa klart min simhallsväska så har jag bara att komma hem via efter den. Måste ju hur som helst hem och rasta Kira innan jag far och simma.

Gjorde köttbullar idag. Eller det var meningen att det skulle bli köttbullar, men sen märkte jag för sent att jag hade ett 250 g maletköttpaket och inte ett 400 g, så min köttbullssmet blev lite lös, det blev mest nån köttfärsmassa. Men det gjorde inget för det var ändå gott. Dessutom räckte det till och slapp över så jag har ju morgondagens mat fixad. Så enligt mina planeringar så borde det inte ta så värst länge för mig efter att jag slutat innan Kira och jag kan sätta oss i bilen, även om jag både simmar och äter innan vi åker. Det gäller att vara effektiv! ;)

Nu ska jag försöka sova effektivt ett par timmar, så jag orkar med morgondan. Godnatt allihop! :)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort