Bakslag

Det blev som väntat ett smärre bakslag efter allt fuskande i helgen. +1,2 kg sen förra veckan. Men - med tanke på hur mycket jag verkligen fuskat, först lite smått hela veckan igenom och sen alldeles huvudlöst i helgen och att jag dessutom knappt hunnit motionera överhuvudtaget, så kunde det ha varit värre. Nya tag bara, känner mig faktiskt motiverad för en gångs skull. Har tänkt att jag ska unna mig den där träningsbollen och hantlarna och sen börja träna enligt träningsdvd:n ungefär tre gånger i veckan och varva det med de hurtiga promenaderna. Sen hoppas jag också att snön håller sig kvar till helgen, kanske jag skulle våga mig ut i skidspåret igen, men bara kanske.. ;)

Har inte sovit så värst länge i natt, somnade i går (efter att jag skrivit ett blogginlägg om hur duktig jag skulle vara ;) ) och dit försvann flera timmar, vilket ju inverkade på nattens sömn i stället. Sen blev det bara en lite kortare promenad och jag hann rensa upp i alla kappsäckar och väskor vi slarvat med oss hem. Blev dock inget klädtvättande så nu svämmar min korg med smutstvätt nästan över. Så det innebär att jag inte kommer att sakna fritidssysselsättning i kväll :)

Kira kommer hem idag! Jag blir alldeles varm i hjärtat när jag tänker på min söta vovve, hoppas hon varit riktigt snäll med sina hundvakter. Hoppas också att Moa inte tar det alltför hårt när D. hämtar Kira i dag. Sist blev det nog en och annan tår när hon märkte att Kira var borta.

Har varit vaken i princip sedan klockan fem då jag föste upp D. ur sängen, han hade sovit ännu mera än mig i går på eftermiddagen/kvällen så jag är sådär vagt medveten om att han sprungit upp x antal gånger i natt, åtminstone var han inte så värst lättväckt i morse. Sen var jag tvungen att ta sjuans buss så jag hann inte somna om ordentligt innan min klocka ringde och jag skulle upp själv. Känns lite som om nån slagit mig med en slägga i huvudet, men vi ska hoppas det klarnar lagom tills mina föreläsningar börjar. I dag har vi fysiologi och förflyttningsteknik. Fysiologin är intressant men invecklad, så det skulle gälla att vara rätt så skärpt under de föreläsningarna, vilket förstås är lättare sagt än gjort.

I dag borde jag även göra klart min del i fysiologi hemuppgiften. Vi ska diskutera och sammanställa den i morgon efter skolan och jag har bara den sista delen kvar att göra, sen hoppas jag ju att jag hunnit inhandla mina träningsgrejer också, kanske man skulle hinna dra ett pass i kväll. Men det blir väl som alltid, jag planerar att göra en massa och sen blir inte ens hälften gjort. Fysiologin är ju i vilket fall som helst ett måste, så den ska jag väl fixa, sen ser vi hur det blir med resten.

Nu ska jag surfa vidare en stund för att se om jag månne skulle hitta nåt intressant, typ hur smärtsinnet fungerar eller nåt sånt.. ;)

Ha en bra dag!

Kommentarer
Sofie

Det är konstigt hur mycket man kan sakna en hund. Kommer i håg när vi var till Italien och jag saknade Mandy jättemycket. :) Man tänker ju inte på det sådär annars när dom svansar omkring en och vill ut, men när dom inte är i huset upptäcker man snabbt hur roligt det är att ha dom! :)

2009-02-10 @ 07:19:21
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

Du har så rätt! :-)

2009-02-10 @ 17:10:47
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort