Hemma igen!

Söndagen blev en intensiv dag. Började med en brakbuffé på morgonkvisten. Sen återstod packandet som jag ju skulle göra på lördagkvällen men inte orkat. Efter att ha checkat ut och fått lämna vår "lilla" bagage i deras förvaringsrum så traskade vi iväg mot Olof Palme gatan. Sen följde ett par timmar i gott sällskap, lite salt och lite sött i magen, nya bekantskaper osv. En av våra nya bekanskaper, som verkade ha ett sånt bekant ansikte, visade sig vara skådesspelare och hade medverkat i årets julkalender i svt, då som Herr Stigsson, ifall nån nu såg den så minns ni säkert honom.

Efteråt hade vi ett par timmar innan färjan skulle avgå så vi valsade vidare på stan. Föråt oss inne i Kungshallen, köpte nåt att läsa och sen var jag så godissugen så jag tänkte att det är väl lika bra att slå en till spik i kistan när man ändå har hammarn framme. Men vet ni - det var inte gott! Jag blev verkligen besviken, här hade man sett fram emot att få mumsa på syndigt gott godis, så smakade det inget. Får försöka spara den känslan och plocka fram den nästa gång jag blir godissugen, för nu är det nog bara måltidsersättningar för hela slanten här, slut på fusket! Så när jag gick på TaxFree i morse och handlade åt nära och kära så beslöt jag att jag inte tar nåt godis åt oss, jag ska ju inte äta det och i vilket fall som helst så är det ju inte gott. Så blev det med den saken. Hur som helst så ser jag verkligen inte fram emot att stiga på nån våg i morgon bitti.. Inte sen på dan hos min konsulent heller, kanske jag skippar vägningen där, får se hur det blir.

När vi kom på färjan i går var vi båda så trötta så vi stack inte näsan utanför hytten utan dök direkt ner i säng. Skulle läsa lite men ögonlocken bara ramlade ner så det var bara att släcka lampan, så tog det inte många minuter innan jag sov. Vaknade dock med ett ryck runt fyra snåret, jag hade legat konstigt på min axel så den värkte nåt enormt, fick ligga och hålla den absolut stilla i säkert en kvart innan den gick att röra på, det gjorde vansinnigt ont. Sen fick jag inte tag på sömnen igen så jag låg bara och vred mig till klockan sex då jag steg upp, ställde mig i ordning och fixade våra grejer. Sen blev det TaxFree som jag skrev om tidigare och sen var det dags att söka sig i land. Var inte hungrig överhuvudtaget, hade ju som sagt förätit oss kvällen innan, så det blev ingen frukost på båten.

Sen körde vi hem, jag satt och halvslumrade och hade obekvämt och gubben var duktig och körde. Innan jag visste ordet av var vi hemma och jag fick söka mig till skolan för lite föreläsningar i förflyttningsteknik. Sen har jag kommit hem och nu återstår bara det där alltid lika trevliga uppackandet efter resan. Gubben ligger och sover och yrar lite mellan varven. Just frågade han: "Robbi? Tomppi? Vem sa du att kommer hit?" Jag bara: "Ööh, jag har inte sagt nåt..  "  Snacka om yr.. ;)

Nähäpp, nu måste jag tvätta lite kläder och sen borde jag hinna ta en ordentlig motionsrunda, lite måste jag ju kompensera helgens fuskande.

Ha en bra fortsättning på dagen!


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort