Städat

Har jag åtminstone fått gjort i dag.
Sen har jag ringt och sökt sommarjobb till två ställen (so far). Till det ena stället, där jag ska vara på praktik i vår, så ska jag i morgon lämna in en skriftlig ansökan också. Sen har jag suttit en massa i telefon, mera än jag planerat. I bland blir saker väldigt mycket annorlunda än man tänker sig, och just nu känner jag mig både lättad och samtidigt uppgiven. Mera än så ids jag inte skriva, det blir för invecklat.

Gubben skulle städa idag, men han har sovit hela dan. Så jag har städat i "argona" som man säger på dialekt. Kanske det blir ordentligare gjort då också.. ;) Men det har då istället inneburit att jag fortfarande inte har packat, tränat eller läst till min tent och klockan närmar sig obönhörligt läggdags. Fy bubblan... Fick världens snilleblixt och kom på att jag har en gammal träningsdvd och tänkte att jag sliter fram den och kör ett hemma träningspass. Efter många om och men hittade jag den längst ner i en låda, men det visade sig att man behövde hantlar, ett långt gummiband och en stor träningsboll. Av dessa tre har jag bara gummibandet så jag fick skippa det hela. Men jag vet ju vad som står näst på min inköpslista, även om jag kommer att bli tvungen att ha träningsbollen ute på balkongen när jag inte använder den.. ;)

Gubben for just iväg för att köpa cigaretter, även om jag förbjudit honom. Han försökt blidka mig med att fråga om det var nåt jag ville ha, så jag sa "En STOR godispåse, en STOR chipspåse och en STOR påse med salta nötter." Halvt på skämt förstås, men han frågade ju om det var nåt jag ville ha. Det värsta är att han inte sa emot utan bara frågade om jag vill ha det tills resan. Snacka om att ha en man som peppar en alltså! Han ska ju ropa STOPP högt så fort jag pratar om mat eller överhuvudtaget öppnar kylskåpsdörren. INTE gå med på att köpa en massa skräp åt mig. Till nån större hjälp är han alltså inte, den skrutten.

Nåja, det är väl bara att bita i det sura äpplet och stiga upp härifrån, måste ju fixa packandet så jag hinner gå igenom lite teori inför morgondagen. Träningen får jag ju nog glömma, surt, eftersom det knappast blir mycket till träning i helgen. Vill inte komma av mig, nu när jag fått sån bra start med motionerandet.

Dravlar en massa igen, ni får ursäkta! Ha det gott, godnatt!!

Kommentarer
Nina

Gokväll! Tänkte bara hälsa från kira åt dej,här trivs hon me moa,de ha busa o had kuul hela dagen så nu e de trötta fö dagen. :) Kan no händ att int Moa släpper iväg henna na ti vasa namejr san tå ni hämtar henna! :) Ha de så bra nu på resan o va int så strong me de sjölv nu,man måst ju få njut liti tå man fa på reiso ;) Å så sejr du att daddi måst ga me de minst lika läng på stan som tu uppsöker antikvariat me a! ;)

2009-02-05 @ 22:19:28
Marika

Ja kan no tänk me att di trivs båda två! Ska fösök hald en "lagom" linje tå vi e på reiso, int får man ju föstöör heila nöjet för se heldä. He blir no ett heilit projekt ti få övertala a ti he, men kanski komber a er lillan stund om jag e ritti snäll.. ;-)

2009-02-06 @ 10:16:43
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort