Vackert - men kallt! (+bilder)

Var idag på riktigt lång långpromenad på isen, tredje dan i rad, känner mig nästan hurtig.. ;-) Alldeles underbart vackert väder, även om det nog blåste lite väl kalla vindar idag. I går smet jag en kvart tidigare från sista lektionen, så att jag skulle hinna med treans buss. Jag skulle ju träffa min konsulent först efter fyra, men tänkte att jag chansar och går dit en timme tidigare. Fick springa som en galning och ändå tänkte jag missa bussen, som tur kom det två stycken så jag hann med den andra. Fick åka i "ensamt majestät" hela vägen in till stan.. ;-) Jag hade chansat bra, för det var ingen annan där när jag kom för att träffa k. så jag fick hoppa på vågen direkt. Minus två kilo denna vecka som sagt, så det får man väl vara rätt så nöjd med.

Fortsatte hem i rasande fart för att hinna ut på isen så fort som möjligt. Efter promenaden kom jag hem, hungrig som en varg, till en lika hungrig make och ett ekande tomt kylskåp. Jag fick hoppa i bilen och köra till Prisma. Tänkte att nu ska jag handla ordentligt med mat, så det tog nästan en timme för mig att handla. Men jag måste säga att det gick rätt så bra, trots att jag var så hungrig när jag åkte iväg. Var inte ens det minsta lockad att köpa nåt gott, gick istället och svängde på allt jag kunde hitta, gäller ju för mig att undvika kolhydraterna än så länge. Kom i allafall hem med kassen full och fick riva igång med matlagningen. Blev en jättegod sallad och nötinnerfilé, oj vad jag åt! För att inte tala om hur mycket jag njöt! :-)

Sen förberedde jag lite inför dagens etikseminarium och tvättade två omgångar smutstvätt. Sen skulle jag vara duktig och jobba lite med mina fysiologi instuderingsfrågor också, men jag lade mig i sängen en stund och vips fick jag närkontakt med John Blund. Dit for resten av kvällen. I stället har jag då legat vaken halva natten och läst en bok, så likväl är jag ju inte direkt utvilad idag. 

Dagens seminarium gick rätt så bra, skönt att ha det ur världen, så man får börja koncentrera sig på nästa sak. Har ännu några inlämningsuppgifter som jag borde ta tag i. Sen hade vi svenska, då vi repeterade hur man skriver en litteraturförteckning och gjorde sedan en övningsuppgift. Sista timmen hade vi en kort praktikinfo och sen kilade jag snabbt till bussen, åkte hem och tog ut Kira på dagens promenad. Kallt, som sagt, men skönt! Sen jag kom hem har jag diskat, för disken var en annan sak som lämnade för mig i går, och sen betalat lite räkningar, nödvändigt ont! Nu väntar jag på att gubben ska börja fixa dagens rätt. I dag blir det möra kycklingfileér med barbequekrydda, samt en smarrig sallad förstås! Hoppas på att det blir riktigt gott!

Ska surfa vidare en stund medan jag väntar, hann ju inte med min vanliga cyberrunda i går då jag sov hela halva kvällen.
Ha det gott!

Bilderna är tagna med vår gamla kamera så kvalitén är allt annat än bra..



Mina nya vinterkläder


Lite vintervyer


Mammas söta vovve ut på isen

Kommentarer
Mia

Härrligt, härligt! Å snygg kläde ha du fått! Men nating måst du ju unn de tå du e så dukti me bantasi. He e du sannerligen välo!!

2009-02-18 @ 21:10:41
Sofie

Roligt med bilder! Fina kläder har du skaffat dej. :)

2009-02-19 @ 07:21:18
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

visst er i kul me bilder, ja e lite väl slö på bildfronten, I know... Å visst var ja väälo dömde klädre, å di a sannerligen komi väl ti pass dömhe seinast dagana! Di a no viri i användning sgs vainda dag saan ja köpt döm om man bortsiir från Drakadan.

2009-02-19 @ 11:03:51
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort