3.1.09

Har just kommit mig upp ur sängen och ätit "frukost". Måste VERKLIGEN ta itu med att svänga dygnet på rätt köl igen, annars kommer det att bli mer än lovligt tungt att börja i skolan. För att inte tala om gubben som ska börja stiga upp klockan fem nästan varje morgon. Han är ännu mer "upp och ner" än vad jag är. Han var bara uppe och åt och sen bara "måste" han få lägga sig ner igen och vila på maten. Bara en halvtimme... 

Vi ska ut på promenix med hunden och det är väl det han drar sig för, så det blir bara tyngre att stiga upp. Har inte fått den bästa starten hittills på vårt hälsosamma liv, så jag tänkte att i dag ger jag mig inte förrän vi kommit oss ut och gå. Det är ju synd om våran lilla vovve också, hon vill ju inget hellre än ut och springa. Hon har varit lite deppig sen vi kom tillbaka till Vasa och inget konstigt med det. Hon har ju fått vara med Zindi o Ella i över en vecka. Busa och springa fritt hela dagarna. Vem vill då bli instängd ensam i en liten tvåa mitt i stan? Nej, minst en timmes promenad blir det nog idag! 

I går fick vi städat här. Gubben har ju varit hemma fem dagar mera än mig under julledigheten och jag vill lova att det märktes! Kändes nästan som om man skulle ha behövt en bulldozer för att få röjt upp här. För att inte tala om hur mycket smutstvätt det hunnit samlas under den här tiden. Jag tvättade och tvättade igår men ändå är det mera än råge på korgen med smutstvätt ännu. Det är att ta nya tag i dag då bara. Tur i allafall att kläderna torkar snabbt här.

Vi var på bio i går och såg på 
                                                                                                                                                                                                              
Burn After Reading


Inte den bästa film jag sett, men långt i från den sämsta också för den delen. Bjöd på ett och annat skratt, framför allt Brad Pitts halvdumma rollfigur.. :-P 

I dag är det som sagt promenad som gäller, samt veckohandlandet. Sen borde jag också hinna sticka lite på Kevins byxor, innan han är alldeles för lång för dem!

Ha det gott!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort