Back to school!

Första dan avklarad, gick ju hur fint som helst! :-)

Fick (äntligen) påbörja första hjälp kursen, så idag har vi övat återupplivning på "Anne"dockorna. Eftersom de lektioner vi skulle ha på eftermiddagen blivit framflyttade har jag eftermiddagen ledig. Borde gå ut på stan och köpa mig nya mappar och en ny skolkalender. Var till Clas Ohlsons i går och handlade lite smått. Men de hade bara tjocka mappar där och jag har bestämt mig för att min axel inte vill bära lika mycket den här terminen som förra, så det blir flera tunnare i stället. Men där fanns inga och jag var lite sent ute så de flesta andra butiker hade stängt. Får göra nytt försök i dag alltså.

Sen borde jag hitta vårt hyreskontrakt. Vet att jag lade det på ett jättesmart ställe för att jag skulle veta var jag hade det. Hur det sen blev med det jättesmarta stället när vi flyttade är ju en annan sak. Måste i vilket fall som helst ha tag i det eftersom jag måste ha en kopia av det när jag lämnar in min ansökan om bostadsbidrag. Vet inte om jag berättat det redan tidigare, men för en gångs skull har det kommit en ny lag som faktiskt är liite åt det smartare hållet. Makens inkomster ska inte längre påverka bostadsbidraget för studerande. Vilket i runda slantar kommer att innebära ca 200 € mera i månaden för mig och det tackar man ju inte nej till!

Men nu borde jag få upp min mer än lovligt lata man ur sängen och sen söka reda på kontraktet. Helst också hinna via fpa med ansökningen också. Samt tvätta mera kläder, ta ännu en promenad, ( den gångna veckans försök har tyvärr varit fruktlösa fick jag konstatera när jag ställde mig på vågen i morse :( ) , sen förstås det där handlandet jag redan nämnde. Blir alltså att avrunda småningom.

Sen måste jag tillägga att vi laddade ner ett bildbearbetningsprogram i går som jag hoppas hinna lära mig dom här närmaste dagarna. Ska bli intressant att pröva på. Men misstänker nog jag får öva en stund innan det bjuds på några alster här i bloggen! :-)

Ha det gott!

Kommentarer
Irene

200 euro till i månaden va ju int så illa...föräldrapenningen ha höjsta me ca 7 euro i månaden...va ska man nu byri hitt åpå, man kund ju var fö rik....

2009-01-08 @ 14:51:41
Mia

Picasa?

2009-01-08 @ 15:40:57
Irene igen

He va 7 euro om dan håxa ja just, he i jo sneitt betä...!

2009-01-08 @ 16:30:43
Marika

Mia -Gimp



Irene - 7 € om daan - he e ju int rokot he. Byri ju vara i klass me mett bostadsbidrag tå! :-) Vi komber ti var rik ska du få si! :-)

2009-01-08 @ 19:48:59
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort