Gott Nytt År!

Här har man då som sagt inte varit den mest aktiva med att uppdatera sin blogg. Mitt liv har väl heller inte varit särdeles intressant heller, mest jobb, mat och sömn.

I måndags när jag var i jobb så klämde en av mina jobbarkompisar sin hand i en av förpackningsmaskinerna. Jag och Sofia stod bredvid så vi kunde snabbt som katten lyfta på ett maskinskydd så att den öppnades, men Anna hade nog hunnit klämma sig rejält. Som tur var visade det sig att inget var brutet, men hon blev i allafall sjukskriven veckan ut. Man önskar ju förstås att man varit änu snabbare med att stanna maskinen, men vi fick sedan höra att en av jobbarna på serviceavdelningen klämt sig på samma vis och han hade varit sjukskriven i tre månader. Så det gick väl rätt så bra efter omständigheterna får man säga. Man blir dock lite darrig när sånt händer. Jag har alltför lite kunskap om första hjälp åtgärder, men fick försöka göra vad jag kunde. Konstaterar bara att det är tur att vi ska ha en första hjälp kurs nu till våren!
Kom hem på onsdagseftermiddagen efter jobbet. Blev en sista Hesburger måltid innan vår "drastiska livsstilsförändring" ;-) och sen var vi och handlade lite mat till kvällens sångstund. Hem och fixade ihop en grönsallad och sen till Biblion. Kunde tyvärr inte sjunga nåt, halsen tyckte inte att den var helt i form ännu, men i övrigt var det en riktigt bra kväll. Var dock i det närmaste medvetslös när jag kom hem för jag hade sovit tre timmar natten före och stigit upp tjugo före fem. För att inte tala om hur möra mina fötter var efter tre dagar i jobb, kunde knappt stå. Fick dock en underbart skön fotmassage av gubben - han kan om han vill! :-)

I går gjorde vi ingenting. Låg i sängen mest hela dagen, läste böcker och försökte få i oss det sista av julchokladen. Så det blev inte mycket till livsstilsförbättring den första dagen, men jag har ju ännu 364 dagar på mig.. ;-)  Ska och handla ett par nya jeans till mig idag, om jag nu hittar några. Ett av mina favoritpar sa upp kontraktet i tisdags, de var alldeles utnötta. Inte min favoritsyssla dock, men jag kan ju inte gå med rumpan bar heller.. Ska hoppas jag hittar nåt snabbt innan tålamodet tagit slut!


Fick ett SMS av mamma igår där det stod att en av mina kusiner ligger medvetslös i respirator efter svåra feberkramper. Har inte hört något idag om hur läget är, ska ringa henne lite senare. Det är såna här saker som inte ska hända en. Man lever ju i sin lilla trygga värld där inget ska hända en själv eller nån man känner. Ändå händer det. Vi får komma i håg honom och hans familj i förböner! 


Kommentarer
madeleine

gott nytt år! hoppas jag får tyymi ur r*ve snart å komber me iväg ti vasa:) ska ju byri tituler me studerand nu snart igen så he blir vel en par rejso till vasa nu i vår... hemskt annos me kusin din, hoppas att he rejder se!

2009-01-02 @ 15:04:53
Marika

ja siir ju no fram emot eitt o ana besök saan.. :-) vi ska tro att i sko reid upp se, he e ti ta ein dag i taagi..

2009-01-03 @ 10:51:43
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort