helg

Fredag - styrde norrut, åt Mexikansk Oxe på ABC i oravais, var via Davids syster med en babystol vi köpt för deras räkning, sedan tillbringades resten av kvällen i Näs där vi också övernattade.

Lördag - efter sovmorgon till klockan tio steg vi upp, åt frukost och körde sedan till Kållby. Hundtrimning stod på programmet. Kira blev som en helt annan hund. Borde sätta upp lite före och efter bilder, men nu har jag inte med min kamera så det får bli senare i såfall. Sedan blev det lite Uno spel och Kevin mys.


Kevin, allas favorit!


På kvällen var vi först till Bosund på förlovningskalas. Sen var vi och hälsade på vår fadderdotter Edith och hennes föräldrar. Hon hade fyllt ett år strax efter jul, så det var ett "försenat" kalas. Åt gott, hemgjord pizza och till efterrätt var det provsmakning av otaliga sorters kakor. Ediths pappa har nyligen öppnat eget bageri så vi fick agera provkaniner. Sämre uppgifter kan man ju få än som kakprovsmakare! :-) Inget vidare för linjen dock!

Är i valet och kvalet om vi ska försöka oss på en kortare fastekur. Jag är väldigt skeptisk mot dessa kurer, men mamma och pappa har provat några gånger och de rekommenderar nog att vi skulle pröva. Om inte annat så kunde det ju ge en en liten kick och lite mera motivation om man skulle få bort några kilo. Men ännu är jag inte helt övertygad - har svårt att tro att nån "mirakelkur" skulle bita på mina kilon. Men som sagt - varje kilo minus är ju bara ett plus för självkänslan! :-)  Få se hur det blir med det hela.

Nu sitter jag här rätt så nyvaken och väntar på att maten ska bli klar. Jag kan avslöja att det kommer underbara aromer från köket, nästan så snålvattnet börjar rinna. Ska äta här och sedan blir det gudstjänst vid Jugendsalen. Sen småningom ska vi väl börja söka oss hemåt mot Vasa. David skall ju hit igen i morgon bitti så det är väl bäst att inte dra ut hemfärden så sent.

Ha det gott!
 

Kommentarer
Sofie

En sån sötis! :) Nu har du nästan lovat, så nu väntar jag på bilderna av Kira... ;)

2009-01-11 @ 13:57:11
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
Marika

Sofie - jag ska göra mitt bästa! :-)

2009-01-11 @ 16:16:39
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort