Känsliga läsare varnas! ;)

God morgon!

Livet känns inte direkt som någon dans på rosor just nu kan jag meddela. I går när jag kom hem kände jag mig jätteduktig och tog ut Kira på en långpromenad. När jag kom hem drack jag dagens andra portion av måltidsersättningarna. Smaken skullle vara banan men lukten var obeskrivlig och konsistensen som uppblött öronvax. Inget man med större glädje slurpar i sig alltså.

Nåja, gick sen rätt så bra tills det var dags för "kvällsmat". Skulle då testa den med salt smak. Det enda salta konsulenten hade för tillfället var med kycklingsmak, och eftersom jag annars nog gillar kyckling så tänkte jag att det inte borde bli något större problem. Men fy.....  Det var det mest vedervidriga jag nånsin haft i min mun om man bortser från det som redan varit ner ett varv innan och kommit upp igen. Jag gjorde mitt allra yttersta för att få ner det och det lyckades nästan hela vägen. Vad som hände sen borde man väl inte skriva publikt, ingen är väl intresserad av mindre smakliga detaljer, men så mycket kan jag säga att jag stod dubbelvikt över diskhon och trodde att min sista stund var kommen. :)

Sen allt detta vattenpimplande till. För dom det möjligtvis kan intressera kan jag meddela att jag fick springa på toan i ett i går. Åtta gånger om jag inte räknade fel. Kändes som att man bara hann tömma blåsan så var den sprängfull igen. nästan som när man har uvi men med den skillnaden att det faktist finns nåt att kissa ut.. Nåja, där var vi inne på såna här mysiga detaljer igen.. ;)

I övrigt gjorde jag inte så mycket i går. Fick besök av vår disponent som meddelade att vi fått en bilplats och det var ju inte illa. Han blev också alldeles förtjust i Kira och sa att om vi behövde "barnvakt" så var han frivillig.  Fick höra två gånger i går att hon liknar en pudel, vem vet om hon månne har lite pudel i sig. Eller så är det bara för att vi klippt henne så fult! ;)

Natten har varit lång för en gångs skull. Hade dock en massa drömmar om mat. Först drömde jag att jag utan att tänka på det hade ätit en halv banan. Blev så arg på mig själv för att jag inte hade kommit ihåg att jag fastade. Sen var det nog en massa annat också bl.a. om en saftig biff som jag var så sugen på att jag knappt kunde bärga mig. försökt tänka ut hur jag skulle kunna äta av den utan att få i mig nåt av den. Typ bara tugga och känna smaken men inte svälja. När jag vaknade fick jag konstatera att jag får vara glad om jag har nåt av "vettet" kvar innan det här är över! ;) Men redan i morse gick det bättre att dricka sörjan. Får bara se till att inte låta kycklinggeggan komma i närheten av mig igen. Som tur får man ju byta om det är något som man inte gillar. Hon skulle få in mera smaker någon gång den här veckan så då blir det nog en vända dit igen.

I dag måste jag ta mig i kragen och städa upp lite där hemma. I morgon bitti kommer vår hyresvärd och hjälper David att skruva ner köksdörrarna. Sen får vi vara utan tills dom nya kommit, hur länge det sen tar vet jag inte. Ska bli roligt med nytt i vilket fall som helst, men man borde ju ha lite ordning i skåpen om man ska vara utan dörrar nån längre tid. Kan meddela att mitt "tupperware" skåp är mera än fullproppat med en massa plastbyttor i alla former och färger, nästan så att det ramlar ut över en när man öppnar dörren och ändå har jag packat undan en massa i förrådet.

Nu ska jag börja söka mig till mitt klassrum. Har åtminstone fått ta åttans buss i morse så det blev ju en riktigt sovmorgon för min del. Ännu bättre blir det i morgon när jag får ha egen bil, börjar först klockan nio och inte behöver väcka gubben där vid femsnåret. Det är sånt som kallas vardagslyx antar jag.

Ha en riktigt bra dag!

Kommentarer
mela

Hejja hejja! Det går ju som smort det här hörru ;)



Haha, faktikst har jag drömt om att jag ätit choklad och jag blev också arg på mig själv för jag FÅR ju inte det :D

2009-01-14 @ 09:56:41
Hemsida/blogg: http://melano.webblogg.se/
Sofie

Men hoho Marika va du e bra ti skriv!! :) Jag skrattar nästan ihjäl mej, men tycker såklart jättesynd om dej också! Kan ju förstå att det inte är kul att äta något som man spyr av, nej då tror jag hellre jag skulle vara utan. Men vilka knasiga drömmar du har! :) Vet du, jag väntar ännu med spänning på bilderna av Kira. ;)

2009-01-14 @ 11:24:00
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
janna

Du e tuff tu!! Följer me spänning ho i gar, du har ju tid ti blogg nu tå int du böv laga na mat ;) Har du fått gubben me na?

2009-01-14 @ 11:48:54
Marika

Mela - som smort - kanske man borde smörja strupen med nåt så att det lättare skulle kunns rinna ner? ;-)



Sofie - jag ska ta mig i kragen, vänta bara!



Janna - ja veit int ho smart i va att skriv om dähä i bloggen. Nu veit ja "all" tå i skiter se å man får skämmas ännu meir ;) Men kanski i gör att man int ger se så lätt heldär, ska hoppas på he! Ja ha no fått me gubben å, he va ju mest ha som var på i ti att byri me, men ha sa no i går att ha hadd hövovärk o mådd rokot så få si ho läng a halder ut. ;)

2009-01-14 @ 12:40:20
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/
Sussi

Hejjar oxå på dej :) Måst bara skriv så att du vejt att ja följer bloggen din... Lycka till!!

2009-01-14 @ 15:32:23
Marika

Sussi - tack! Roligt att du läser min blogg! :-)

2009-01-15 @ 17:08:02
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort