Resultatet av dagens mödor



24 st solskens bullar med vaniljfyllning, ska smöras och sockras innan intag.. ;)
Sen lämnade det över så mycket vaniljkräm så jag gjorde 12 st vaniljwienerbröd av bara farten.

Väntar på att få ett riktigt gott brödrecept, Janna har så gott som lovat mig ett redan, flera tas gärna emot!

Har förutom bakandet också sett på installationen av Barack Obama via Svt Play, tyvärr hackade bilden väldigt mycket. I övrigt en ganska händelselös kväll. Har dock fått hem min sticksöm (Kevins byxor) som jag glömde sist vi var norröver, så nu borde jag ta itu med den, snart är allt det kalla förbi och Kevin har vuxit ur dom innan dom ens är klara. Får hoppas på att han får syskon som kan ha glädje av dem i stället! ;)

Min kära mor ringde också och berättade att det blir kusinträff i slutet av februari, ska bli riktigt roligt, man träffas så sällan nu för tiden. Sen blir det nog att tidigt gå och lägga sig i dag med, är ju skönare att vakna om man är utvilad. I morgon har vi bara tre lektioner etik, sen är det ledig eftermiddag (igen) och sen har jag ju hela torsdagen ledig. Undrar om jag klättrar längs väggarna vid det laget?

Första hjälpen i dag var jätterolig. Gjorde en massa övningar och man lärde sig massor, inte minst av sina misstag! ;-) På fredan har vi också praktik, en ny kurs, blir intressant!

Men näpp, nu blir det lite stickande och sen via duschen rakt i säng och täcket upp över öronen.
Ha en skön kväll och en god natt!

Kommentarer
Sofie

Go´natt med dej! Du sussar säkert redan sött. :) Men hjälp vad du bakar och står i! Du är ju jätteduktig, tyvärr har jag inget hälsosamt brödrecept att dela med mej av. Bloggen har också fått sej en makeover, snyggt!

2009-01-20 @ 21:35:54
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/
janna

Solrosbröd (2 limpor)



2 dl rågmjöl

1 dl linfrö

1 dl solrosfrökärnor

1 msk salt

4 dl kokande vatten

50 g jäst

3 dl ljummet vatten

ca 13 dl vetemjöl



Blanda rågmjöl, alla "fågelfrön" och salt. Häll på det kokande vattnet och låt stå i minst 3 h. Lös jästen i det ljumma vattnet, blanda i det skållade mjölet och fröna, tillsätt vetemjölet. Låt jäsa 1 h , baka ut till limpor, jäs ½ h till. Grädda i 200 grader i 45 min.



huh... he va utförli! hoppas he falder de i smaken, san tå du även får smaka å int ba baka :)

2009-01-21 @ 07:47:37
Sussi

Du bedövar tydligen hungern med å baka?! Här har du nåt så hälsosamt att det knappt går att äta!



Nisses hälsobröd

Dag 1:

2 ½ dl rågkross

2 ½ dl vetekross

2 ½ dl havrekli

2 ½ dl vetekli

3 msk sirap

1 l kokande vatten

blandas, stå till nästa dag



Dag 2:

1 ½ l kokt mosad potatis (ev hälften morötter)

3 pkt jäst

½ l mjölk

2 ½ dl rågmjöl

4 dl kornmjöl

5dl lantbrödsvetemjöl

2 msk salt

ca ½ kg vetemjöl

jäsa 30-40min

2009-01-21 @ 10:10:01
Marika

Tack för recepten! Ska bli intressant att testa nån gång! ;)

2009-01-21 @ 10:21:45
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/
Anonym

Duktiga du!!! (= Snygg bloggförändring!

2009-01-21 @ 11:47:07
Hemsida/blogg: http://midsommarprinsensmamma.blogspot.com/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort