Söndag

I dag känner jag mig rätt så i form om jag ska vara ärlig! Måste dock medge att mina tankar endast kretsar kring en sak och det är mat i alla dess former. Har bläddrat genom mina gamla "husis"recept och suttit och planerat om all den goda mat jag ska pröva på sen när vi börjar äta igen. Jag som inte är det minsta intresserad av matlagning sitter nu som klistrad framför recept böckerna.. ;) I morgon ska jag baka Lillys snurror, har just ringt och frågat efter receptet av mamma, mitt har nog kommit bort i flytten. Sen borde jag kolla igenom mina ingredienser för att se vad jag måste köpa till. Trodde det skulle bli billigt att leva när man inte behöver köpa nån mat, men med det här suget efter att baka så blir det nog dyrt i längden! ;)

Borde göra den där sista uppgiften i fysiologi, men den lockar inte just nu, tror jag ska surfa vidare och se om jag hittar några smarriga receptsidor i stället. hehe.. Nog visste jag att jag skulle bli mer eller mindre knäpp av den här kuren, men aldrig trodde jag att det skulle slå över så här totalt. Kan ju hoppas att matlagningsintresset skulle sitta i efteråt också, vore mer än behövligt.

I morgon har jag bara föreläsningar på förmiddagen, hälsovårdsjuridik. Borde gå och lägga mig i tid i kväll för vi börjar redan klockan åtta. Sen har jag då eftermiddagen ledig för att baka.. ;) Ska ju förstås och träffa min konsulent också på eftermiddan och se om den här veckans kämpande har gett några resultat. Man kan ju alltid hoppas! Angående tuggandet av brödpåsar så kan jag meddela att det nu är andra dan i rad som jag orkat hålla mig från tuggandet! Kan även bero på att det inte finns så mycket kvar att tugga i den, är mest en massa smulor kvar i påsen. Lagom att mata fåglarna vid stranden med kanske? ;)

Nu har jag tydligen smittat gubben med receptläsandet också, han ligger här och läser för fulla muggar. Sen försökte han föreslå att vi skulle gå ut och äta i kväll, aja baja.. Försöka inleda mig i frestelse, det är ju inte så vidare snällt, eller hur?! Jag vet, eller tror starkt åtminstone, att om jag skulle ge efter det minsta lilla så skulle han dra en lättnadens suck. Nu fastar han bara för att han inte skall vara sämre än mig.. ;) Kanske bra med lite inbördes tävling, får en att hålla motivationen uppe. Tills den ena ger sig vill säga..

Nåja, färdigt svamlat för i dag, hoppas ni har en riktigt skön fortsättning på dagen!

Kommentarer
Sofie

Du är nog duktig som kan baka utan att smaka något! Jag skulle behöva lite av dendär matlagningsmotivationen, har för tillfället ingen lust alls att koka mat! Kämpa vidare! :)

2009-01-18 @ 20:25:53
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort