Hemma donare

Just det, håller på och donar här hemma. Kom hem runt en åtttatiden i går kväll och efter att ha släpat upp alla kappsäckar, IKEA väskor och övrigt till tredje våningen (ok, jag erkänner - vi använde nog hissen.. ;) ), så började man ju förstås genast med att meka i hop vårt nya databord och förflytta datorn ur sängkammaren. Hittills är jag nog nöjd med bordet, det är lagom litet och har inte rum för en massa skräp. Även om gubben och jag är oense om vad som ska få vara framme på bordet. Jag är av principen - inget utom det allra nödvändigaste, medan gubben gärna vill ha fram en massa fula dammsamlande teknikprylar som han ändå aldrig använder. Får väl plocka undan dem medan han är på jobbet, han märker väl ändå inget innan han behöver använda dem (=aldrig) ;)

Har ju dock ännu inte fått ut det gamla, stora, fula databordet från sovkammaren. Har ingen aning om vart man ska sätta det, nån som behöver ett? Sen ska stolen ut, och även bokhyllorna. Frågan är bara vart man ska sätta alla böcker och filmer i så fall? Gubben planerar stort den nya sängen han ska snickra åt oss, med lådor under. Problemet är bara att det är samma säng som han pratat om att fixa i över ett år nu, så jag antar att det inte blir i första taget alltså! Får väl försöka reda upp en sak i taget. Jag har ju ännu några dagar sommarlov och med sånt här pissväder så kanske man hinner göra nåt åt allt man retar sig på här inne. Återstår att se!

Vägde mig trots allt imorse ( det skulle jag inte ha gjort.. :( ) dryga två kilo upp på en vecka, ungefär vad jag fruktade. Det är bara att inse, jag kan inte fuska, inte lite, inte något, inget alls! Det märks GENAST. Så nu är det typ svält som gäller de närmaste veckorna, (nåja inte riktigt men..). Vet inte varför jag är så dum att jag tror att man kan äta hur som helst och vara hur lat som helst bara för att man är borta hemifrån ett par dagar. Usch, jag är så led mig själv! Men det är väl ingen nyhet... ;) 

Nä, nu måste jag fortsätta mitt donande, har vansinniga mängder smutstvätt, så tvättmaskinen går väl varm innan kvällen, sen i övrigt mer än ett och annat att röja upp, det tar aldrig slut!

Ha det gott!

Kommentarer
Sofie

Vi hade samma problem med ett databord när vi flyttade och det var inte det lättaste att få någon att ta det. Folk är så kräsna nu för tiden! ;)

Känner igen mej med viktbekymret, tråkigt såntdär. Men det gäller att ta nya tag!

2009-06-04 @ 21:58:21
Marika

Exakt - vi "prackade" ju en massa möbler på släkt och vänner när vi flyttade senast så nu vet jag inte vem man skulle få att ta det här, men det finns ju röda korsets loppis här i närheten om vi nu inte hittar nån annan lösning småningom! :) Och vikten ja - den kommer jag väl att få kämpa med resten av livet, tack vare mina usla gener.. ;)

2009-06-05 @ 11:37:59
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort