Sista dan på mitt sommarlov

Efter det är det ju bara jobb som gäller och det kan ju inte kallas lov. Även om jag är nöjd att jag fått det jobb jag fått i sommar och tror att jag kommer att ha det hur kul som helst så kan jag ju inte undgå det faktum att jag vääääldigt gärna skulle bo med min kära make och sen förstås vara ledig hela sommarn (med betalt helst ). Men man kan ju inte få allt. Får passa på att njuta av närheten till min familj i sommar istället och då tänker jag ju inte minst på mina underbara syskonbarn! Ser fram emot att R o M snart ska få se vem sömt gömt sig i M´s mage så länge. Sen vill jag ju så fort som möjligt få inspektera E o T´s nyfödda underverk. Man får ju försöka fokusera på de bra sakerna istället så går väl allt som en dans! ;)

Borde inte sitta här nu. Har en massa disk som gubben lämnat. Det var hans tur, men han kör sin vanliga taktik, lämna det tills jag inte orkar se det mera och diskar undan i rena ilskan. Sen borde jag ju packa, men har svårt att veta hur mycket jag ska ta med mig. Vilken typ av kläder behöver jag egentligen? Jag antar att jag kommer att tillbringa nästa helg i Vasa eftersom gubben jobbar då, men i övrigt har jag ingen riktig koll på var jag tillbringar mina helger i sommar. Jag hoppas verkligen att jag får ett sommarjobb i Vasa nästa sommar, det skulle underlätta betydligt kan man säga!

I går var vi till Iskmo och hälsade på O och S vid deras sommarstuga. En trevlig kväll i goda vänners lag, synd bara att vädret inte var varmare. Här är lite bilder från den lilla vattenpölen till sjö som fanns i närheten. ;)






Nu ska jag ta itu med allt jag ska ha gjort, jag kan ju inte lämna lägenheten alldeles upp och ner när jag åker heller. Synd om gubben i såna fall. ;) Sen ska man ju hinna och rösta i dag också, det här ju till ens medborgerliga plikter, absolut!

Ha en bra dag!

Kommentarer
Mia

Grattis ti moster! Va fin bildre du ha teji!

2009-06-08 @ 15:20:12
Marika

TAck! Tänkt ja måst bjud på liiti bilder, he a vaari så glest ååv ha varo på sista tiin! :-)

2009-06-08 @ 15:56:04
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort