Fortsättningsvis bara plugg

Tredje dan i rad som jag är ryyysligt aktiv. Vi fick fixat etikarbetet rätt så snabbt, hade ju gjort den del av det redan innan, så jag hann hem redan med tvåans buss. (Ok, jag skippade nån info vi skulle ha från kvart före två, men det borde inte vara nåt större problem.) Fick sällskap vid busshållplatsen av en lite väl pratsam 79-årig gubbstrutt som säkert ansåg sig vara världens mest humoristiska och attraktiva karl. Stenfinsk dessutom. Så där står han och drar sina dåliga skämt som man mera sällan förstod pointen i (finskan, ni vet.. :( ) och bedyrade att om man bara tar en kalja eller två som han just gjort så blir nog livet så roligt, så roligt. Jag kunde ju inte låta bli att retas lite och fråga om han verkligen inte kan ha roligt utan att dricka. Vilket jag ju inte skulle ha gjort för då blev det ju världens utläggning om att det beror på vad man har för sällskap, plus en massa annat skräp hit och dit. När jag sen sa att jag inte dricker alkohol överhuvudtaget och har så roligt så utan det så frågade han om han sårat mig!? Som om det rörde mig i ryggen om han så drack femton liter om dan. Så länge jag slipper bli antastad av honom när jag väntar på bussen så.. Till min stora lycka kom bussen snabbt efter det så jag kunde smita undan honom, men han frågade nog innan vi steg på att visst blev vi vänner... Sure!! Han var exakt det typen av människor som jag vill ha i min vänkrets - not!! Sen blir jag lika retad som vanligt på mina dåliga finskakunskaper, lyckostar ni som får den rotvälskan med modersmjölken! Mitt huvud får totalstopp genast nåt finskt ord kommer in genom mina öron.

Nåja, väl hemkommen utan flera större incidenter så satte jag mig för att plugga till klockan fem. Då kom gubben hem med den bärbara datorn så jag kunde dra ett träningspass. Efter det blev det lite kockande, ätande och diskande och sedan mera pluggande igen. Har nu hållit på hela långa kvällen och känner att småningom får det räcka för idag. Ska ännu läsa igenom mina fysiologifrågor och lite immunologi och patologi men det får bli när jag går och lägger mig. Borde ju vara rätt så bra sömnpiller om inte annat! :-)

Mitt liv är tyvärr inte riktigt intressant just nu, mest pluggande, varvat med lite viktproblem, men nu är det bara tolv skoldagar kvar, sen får man lämna pluggandet åt sidan för en stund. Då blir det praktik för hela slanten, ända fram till sommaren och det ska bli roligt. Åtminstone hoppas jag det! :-)

Ska surfa en stund - sen blir det nog godnatt för min del. Får ta bilen i morgon = längre sovmorgon. Skönt!


Kommentarer
Janna

Wow va du e dukti! Ja byri faktist sakn studerasi na liiti, he va så tillfredsställand att få nating fädi o inlämna... Men allt har sin tid! :)

2009-03-05 @ 07:34:12
Marika

He e no he bästa me allt, tå i e fäädi så a får "glööm" i. Ska no bli så skönt tå dömhe tri vikona e fäädi!

2009-03-05 @ 11:04:40
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/
Mia

Oj va ho sliter å star i! Om nan e välo ti fa på praktik så eri ty. Ja hoppas verkligen et du kombe ti trivas på praktiken så du få liti roliari än allt pluggas. Å duktigt kämpar ho på me bantasi bara! Ha du na extra självdichi så kan du no skick åt me. Sko böv några burk..

2009-03-05 @ 20:44:16
Marika

Mia - måst faktist nästan ge + i kant åt me sjölv, fö ja a int fuska na ännu.. ;-) men no ar i viri på håret när fleir gang så na mytchi extra disciplin har ja tyvärr int ti övervara! kanski nästa gang! ;-)

2009-03-05 @ 21:27:59
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort