Fredagkväll

Efter skolan har jag för det första hunnit motionera. Fick även med D ut på promenad, inte illa! Sen blev det matlagning, i dag blev det supersmarriga köttbullar, kanske i saltaste laget, men oj, så gott. Sen har vi varit och storhandlat. Jag tror inte att vi storhandlat tillsammans tidigare i år, så vi "satsade stort" i dag, kom hem med mat o annat husligt för över 100 €, länge sen man hade så långa kassakvitton. Nu borde jag då sätta mig och plugga vidare, men känner mig så tung i huvudet. Lyckades nästan försova mig i morse, hann precis tills läraren kom, det blev lite sent med pluggandet i går kväll. Så nu bestämde jag mig för att i kväll tar jag det lugnt, ska slappa lite framför datorn, eventuellt se nån film och sen blir det tidigt läggdags. I morgon har jag städningen och pluggande, hela långa dan. Har dessutom planerat in att baka amerikanska chokladmuffins, om motivationen är riktigt på topp, få se hur det verkar. Pluggandet har förtur i vilket fall som helst.

Åt er som funderat vad gubben fick för jobb, så kan jag meddela att han kommer att börja som försäljare på ett byggvaruhus här i Vasa. Han börjar den trettionde, så nu har han två veckors "semester" att få av sig först. Sen ska han på två veckors skolning, antingen i Åbo eller så i Stockholm, få se var det blir. Butiken kommer att öppna nån gång runt den sista april. Jag tror att det här jobbet kommer att passa honom perfekt, eftersom han har erfarenhet från byggbranschen då han ju är utbildad husbyggare. Dessutom är han ju en hejare på att prata, en mera social person får man ju söka efter. Jag är såååå glad att han fick jobbet!

Nä, nu ska jag softa vidare, ha en skön fredagkväll allihopa!

Kommentarer
Linda

Låter faktiskt som jobbet sku pass perfekt åt gubben din, å va roligt att han fick det..! Måst bara sej att ja beundrar dej, låter ju som du sku ha motivation på 110 % me studierna! Jag sku behöva lite sånt jag me', för trots att e känns avlägset sku ja måst ta mej i kragen till hösten igen.. :-/

2009-03-14 @ 13:03:25

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort