Hohho!

Bara måste ta en paus i mitt myckna pluggande. Känns som om jag inte kommer att ha mycket till fritid de närmaste tre veckorna. I dag var jag och Kira på en långpromenad i en timme genast då jag kom hem, sen åt jag nåt snabbt och nu har jag suttit i flera timmar och kämpat med en uppgift vi fick i dag på läkemedelsläran. Ska söka upp en massa olika ämnen i Pharmaca Fennica och skriva om deras indikationer, kontraindikationer och viktigaste biverkningar. Vore ju inte nåt större problem om det bara vore på svenska, men tyvärr så är PF stenfinskt och inte den lättaste finskan heller. :( Vissa saker kan man ju kolla upp på den svenska motsvarigheten, men det är inte allt som finns där och dessutom heter många läkemedel olika saker i Finland och Sverige. Nåja, har nu hittat det mesta så nu borde jag bara orka renskriva det på datorn. Sen har jag en massa annat som jag också borde ta itu med. Fick så lov att skriva en lista idag, så att jag ska komma ihåg allt. Har nio större arbeten eller tenter som ska göras/läsas till/ förberedas inom dessa tre veckor så det gäller verkligen att lägga manken till. Ska ännu försöka hinna med nåt smått på nåt annat i kväll, men med den här farten får man nog snart börja ta nätterna till hjälp. Pust!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort