Simhallsbesök

Jag kom mig iväg till simhallen trots att ingen var här och kunde sparka mig där bak. Lyckligtvis var det bra skyltat så att hitta där inne var inga problem. Tog ett tag innan jag klurat ut hur låsmekanismen på skåpen fungerade, men det löste sig det med. :) Jag minns inte ens när jag varit i en simhall senast, måste vara flera år sedan. Men nu hoppas jag verkligen att jag kommer mig dit flera gånger för det var verkligen skönt. En mera avslappnande motionsform får man ju leta efter. Sen gillar jag att bassängen är 50 meter lång här i Vasa istället för 25 meter som hemma i Jeppis. Man hinner ju simma lite nu också och inte bara vända hela tiden. ;) Jag tyckte inte att det var så värst mycket folk där heller, skönt att slippa trängas så mycket och vara tvungen att "köra om" på de smala banorna. Jag simmade 1000 m och det kändes ganska lagom så här till en början. Hade dock glömt min pulsklocka så jag vet inte hur effektivt det var. Måste komma ihåg den nästa gång.

Ska i väg till mina åldringar om en timme så innan dess borde jag hinna städa lite här. Man kunde tro att vi startat uppfödning av dammråttor i våran lägenhet. Inte undra på att man är mera eller mindre täppt i näsan hela tiden. Ska försöka hitta den där lilla gnuttan energi som behövs för att ta itu med saken.

Har just vänt i mig sallad och någon form av panerade kycklingfiléer. Lyckades ju förstås bränna dem vid tillagningen, just typiskt. Här ska man unna sig ett mål riktigt mat om dan och så går man och förstör det för sig. Nåja, fick ta bort paneringen på de ställen som var mest brända, så gick det nog riktigt bra att äta ändå. Är man dessutom så glupsk som jag så far nog det mesta ner i allafall. Hade dessutom glömt hur otroligt hungrig man blir av att simma, riktigt så min mage vrålade efter mat. Nu är jag då istället så mätt och däst att jag inte kommer mig för nåt, aldrig är man nöjd.. ;-)

Nä, nu måste jag börja göra nåt om jag ska hinna få det någorlunda i ordning här. Har kläder att hänga på tork och annat smått och gott också, så sysselsättning lider jag inte brist på. Ha en skön fortsättning på dagen!

Kommentarer
Sofie

Simmning e härligt! :)

2009-04-01 @ 12:51:34
Hemsida/blogg: http://sofiehelena.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort