Trött

Har i dag varit på min första praktikdag. Jag är på ett åldringshem här i närheten och jag hamnade på avdelningen med dementa. Efter mina första sex timmar kan jag konstatera att stället är urmysigt, personalen är trevlig och att de gamla människor jag ska hjälpa till att ta hand om verkar vara alldeles härliga människor. Man får ju förstås räkna med ett och annat eftersom de är dementa. t.ex. en som inte ville acceptera att jag är en kvinna, jag blev kallad "han" hela tiden.. ;-) 

Jag är också väldigt trött, mycket info att ta in och flera nätter med för lite sömn gör sig påmint.  Efter att jag kom hem har vi varit och handlat, eftersom kylskåpet ekade tomt. Sen var jag på en promenad med Kira medan gubben stekte strömming. Han är helt galen på strömming, själv är jag mindre förtjust, men eftersom jag tvingar honom att äta kyckling var och varannan dag så är det väl inte mera än rättvist att han får bestämma menyn i bland.

Har försökt röja upp lite här, var som värsta bombnedslaget. I morgon kommer underbara Kevin på besök tillsammans med sina föräldrar, kul med främmande, flera borde förstå att det är öppen inbjudan hit till oss! I morgon ska jag också på vägning, verkar nog ha gått ner lite, men inte så mycket som jag skulle önska. I går fuskade jag nog, åt både godis och marängrulle, så när vi var på besök till I o E på kvällen var jag alldeles sockerhög och munnen gick i ett på mig. Antar att de andra fick skavsår i öronen.. ;-) Jag borde verkligen orka hålla mig från sockret, jag är så "ovan" så direkt jag fuskar med min diet och trycker i mig nåt sött så slår det helt slint. Blir både rastlös och trött på samma gång, ingen vidare blandning...

Vi var även och hämtade våra bröllopsfoton i går, så nu skulle det gälla att få delat ut dom till nära och kära, endast drygt fyra och ett halvt år efter att vi gifte oss. Bättre sent än aldrig.. Dessutom är vi ju inte de enda som det dröjt för, hrrrmmm, hrrrmm... ;-)

Nu är jag helt slut så det är vågrätt läge som gäller, ska se om jag orkar hålla ögonen öppna tillräckligt länge för att titta på nån filmsnutt, risken är stor att de faller åter hastigare än hastigast.

Godnatt!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort