Genomtrött

Nu är jag verkligen trött. Har stigit upp klockan fem hur många dagar som helst den här veckan och sovit alldeles för korta nätter. I dag hade jag bara ett kort arbetsskifte så jag slutade redan halv tolv. Har ätit lite och sen lagt mig med datorn framme. Har inte haft orken att ens starta upp någon dator på flera dagar, all energi har gått åt till jobbet, motionerande o en massa "hemmasysslor". 

I morgon är det morsdag och vem är väl värda en egen dag om inte våra allra käraste mödrar. Framför allt min mamma för hon är ju bäst.. ;) Gubben ska bort i kväll, annars hade vi tänkt åka norrut redan i kväll, men nu blir det nog bara en dagstripp, jag ska i jobb på måndagmorgon igen. 

Tänkte bjuda på ett recept som jag testade i förrgår, tog med kakan till jobbet och fick en massa beröm för den, både av personalen och klienterna. 

1 långpanna

5 ägg
4 dl socker
4 1/2 dl vetemjöl
3 tsk bakpulver
6 msk kakao
300 g smält smör
2 dl vatten
200 g choklad

Glasyr
2 dl vispgrädde
2 msk kokt kaffe
200 g choklad

Gör så här:
Sätt ugnen på 200 °C.
Vispa ägg och socker vitt och pösigt.
Blanda vetemjöl, bakpulver och kakao. Rör ner i smeten.
Blanda det smälta smöret och vattnet och rör ner i smeten.
Sätt smeten i bakplåtspapperbeklädd långpanna.
Hacka chokladen och strö över smeten. 
Grädda i 200 °C i ca 15 minuter, kakan ska vara lite kletig.
Låt svalna.

Koka upp vispgrädden. Låt svalna lite och rör ner kaffet.
Smält chokladen i den varma grädden.
Låt svalna ännu lite och bred sedan ut glasyren över svalnad kaka.
Strö över nonpareller och låt glasyren stelna i kylskåp.

Ät och njut! :)

Fortfarande ingen som nappat på min senaste inbjudan, nu får ni nog skärpa er! :)

Nu ska jag ta mig en stärkande tupplur, det anser jag mig vara värd, hoppas att det slutat regna tills jag vaknar, så får jag ta en promenix med Kira sen. Sen borde man orka dra fram dammsugaren också, men det tar man när man hinner, ska ju vara ensam hela halva kvällen, så jag måste ju ha nåt program då också.

Ha det gott!

Kommentarer
mariana

Jå vi ska no koma o häls på er, men tå ni bor ju så langt bort ;-)

2009-05-09 @ 16:19:29
Marika

Nå int.. ;) Å ti ert veit int ja om man våågar koma na, ni läär ska ha jordbävninga tär.. ;)

2009-05-09 @ 22:34:00
Hemsida/blogg: http://kirasmatte.webblogg.se/
Kika

Jag har testa ti baka kako din, ho låått så go! Vi ska bara smaka å så kåmber ja in å djer vitsord baket he...;-)



Tack för kommentarerna i min blogg!

/Kika

2009-05-10 @ 15:58:54
Hemsida/blogg: http://carinamargareta.blogg.se/
Malin



Ahaa just det! Nåmen du ä ju på tillbaks i en bekant byggnad då :) Vi ses imorgon :)



2009-05-11 @ 07:56:01
Hemsida/blogg: http://www.bloggen.fi/Maliin/
Kika

MUMS, var vitsordet...T.O.M. Lukas gillade å han e inget kakmonster.

2009-05-11 @ 09:07:10
Hemsida/blogg: http://carinamargareta.blogg.se/

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort