Tisdag

Hej hopp!

Värst vad trög man blivit med att blogga! Har inte haft nån större motivation om jag ska vara riktigt ärlig. Spenderade helgen norröver. Hann sova hela två timmar efter mitt nattskifte innan vi drog iväg mot mina parents. Sov inte desto mera där heller, slumrade till lite på soffan fram och åter men det blev ingen sömn att tala om, inget man blev piggare av åtminstone. Fick umgås med min underbara älskade familj, njuta av motion, äta tusentals kalorier för mycket och annat trevligt innan vi kom hem i går kväll.


Gubben for i väg på tennis med Kim när vi kom hem. Där ute regnade det som om det hade betalt så nån längre länk var jag inte intresserad av. Beslöt mig för att dra ett pass enligt min träningsdvd, det var ju en ordentlig stund sen jag gjort det sist. Sen blev jag så inspirerad när jag hittade en cd med musik med lite takt i, så jag körde en halvtimmes "hemmabodycombat" efteråt. Jag kan lova er att endorfinnivån var på topp efteråt. Jag började riktigt sakna bodycombatpassen. Jag var ju halvt beroende av dem innan vi flyttade, men här i Vasa har jag inte ansett mig ha råd att träna, gymkort här kostar ju skjortan. Trots att man är studerande kostar det dubbelt mera per månad än jag betalade vid mitt gamla gym i Jeppis. Har dock tänkt att jag om det bara är möjligt ska börja träna från hösten, vi får se om ekonomin tillåter. Ska åtminstone träna i sommar, då vid mitt gamla gym, eftersom jag då bor norröver. Ser fram emot många svettiga timmar i gymsalen och hoppas att sommarens bodycombatprogram är super! 

I dag har jag varit i jobb på mitt praktikställe, ska pröva på att jobba på en annan avdelning den här veckan, kul med lite omväxling. Efter jobbet har jag hunnit med en långpromenad. Den gick rätt så långsamt i dag, jag kände nog av i mina ben att jag tränat muskelträning igår, hoppas det inte blir värre än så här. När jag kom hem så kokade jag lite mat, i dag blev det köttbullar och en "röra" av zuccini, champinjoner, tomat och vitlök. Gott! Till min stora glädje blev det över tills i morgon också. :)

Nu sitter jag och väntar på gubben, de borde ha stängt butiken för nästan en timme sen om jag nu inte är riktigt ute och cyklar. Hur som helst så syns han inte till ännu. Det är rätt så tråkigt att vara ensam. Borde städa men jag är för trött. Kollade på ishockey lite för länge i går så nattsömnen blev lidande. I morgon har jag sovmorgon, då börjar jag först halv två, så lite längre än till fem ska jag väl unna mig att sova. ;) Ska hoppas att jag orkar riva fram dammsugaren då också.

Fick hem ett brev om att jag fått sommarjobb, vilket jag iofs redan visste men.. Borde höra av mig till min förman för att få reda på lite tider och sånt, jag tror att jag kommer att vara ledig första veckan i juni om jag inte missminner mig, ska bli skönt att lite ladda batterierna innan man tar nya tag. Har dock redan lite ångest inför sommaren. Ska ju bo mera eller midre särbo i nästan tre månader. Hur ska det lyckas efter att man har varit gift i snart fem år? Framförallt - hur ska gubben klara sig utan den service man skämt bort honom med? Antar att jag de helger jag kommer till Vasa får sätta mera eller mindre hela helgen på att röja upp efter honom, han är som sagt inte den mest ordningssamma person man  kan tänka sig. Men han har ju sina goda sidor också - till all lycka ;)

Nu blev ju det här en halv roman i allafall, trots att jag tyckte att jag inte hade nåt att blogga om. Ska slösurfa vidare en stund tills tvättmaskinen är klar och gubben kommer hem. Sen borde jag hinna och handla lite smått ännu i dag, om man bara fann orken nånstans, känns som om man helst av allt skulle krypa ner under täcket nu. Misstänker det blir tidigt sammanträde med John Blund här hos oss i kväll.

Nåväl - ha det gott!


Kommentarer
Malin

Tack för kommentaren! Jo jag trivs riktigt bra på min praktikplats. Jag blev så nyfiken så jag måste fråga var du ska jobba i sommar? Ha de bra i regnvädret! :)

2009-05-06 @ 09:28:12
Hemsida/blogg: http://www.bloggen.fi/Maliin/
Sofia

Tänkte bara tillägga att på din sommarjobbplats finns ju också ett gym dit man kan fara VARJE dag och svettas om man vill - GRATIS! =) Längesen vi setts förresten.. Kom snart tillbaka till lilla jakobstad så man åtminstone får se fartränderna av dig! :)

2009-05-06 @ 15:23:15

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort