Lördag

Vilken dag!

Hade en otroligt rolig kväll i går. Först på programmet stod ridningen och visst kändes det när man satte sig upp i sadeln att det var både år och dag sen man suttit på hästryggen. Hann ju förstås inte med nån längre ridtur, kanske tio femton minuter på sin höjd, men oj vad det var roligt och oj, vad jag har träningsvärk! :) Kom inte ihåg att det var en så effektiv träning för benen att rida. Men häst"biten" blev man så om jag bara hade råd så skulle jag nog unna mig ridlektioner. Men man får så lov och ställa livsstilen efter plånboken, framför allt som studerande. Jag unnar ju mig att träna på gym åtminstone, man kan ju inte få allt.

Efter ridningen blev det vildmarksbad, en härlig känsla att sitta i en tunna med varmt vatten utomhus i den kyliga oktoberkvällen. En skön "stickamysso" på huvudet och galna badkompisar bäddade för många goda skratt. Månne inte grannarna trodde att vi antingen var galna eller ordentligt påverkade. :) Efter badet blev vi bjudna på väldigt god mat, ännu så det vattnas i munnen när man tänker på det. Enda nackdelen med hela kvällen var att man var så trött av allt badande, skrattande och ätande att man inte visste hur man skulle orka hålla ögonen öppna hela vägen hem. Men det gick rätt så bra sen man satte sig i bilen, trafiken hade också lugnat ner sig så det var bara att köra. Inga älgar såg jag heller till all lycka.

Lovade mig själv en ordentlig sovmorgon i dag eftersom jag sovit rätt så dåligt hela veckan. Vaknade förstås till när gubben skulle till jobbet en åtta tiden men det var för en gångs skull inga problem att fortsätta sova efteråt. Steg upp först strax före elva och fick då genast sätta igång för att hinna med dagens alla måsten. Hann inte städa i gårkväll, så idag stod alltså städning först på programmet. Försökte verkligen göra det mera ordentligt den här gången, eftersom det känns som om det blivit ett par veckor nu som man bara plockat upp och sprungit med dammsugaren över golvytorna. Satte alltså ett par timmar på att få det lite renare i vår lilla vrå, ett nödvändigt ont.

När städandet var klart så bytte jag hastigt kläder och drog i väg till gymmet. Har varit fullt upp hittills den här veckan så jag hade inte hunnit gymma sedan i måndags. Men nu blev det ett rejält pass i konditionssalen. Kom hem ungefär samtidigt som gubben och då var det bara att snabbt fräscha upp sig och åka för att handla en liten present till vår söta fadderdotter MOA som fyller hela tre år i morgon! :)

När vi kom hem ställde sig gubben vid spisen och fixade till lite mat, min energinivå och mitt humör var på noll, hade i all brådska knappt ätit nåt på hela dan, aja baja! Men med mat i magen var man snabbt på bättre humör, men för att inte bli alltför uppåt så var jag tvungen att ta itu med min trevliga hemtent i organisation och ledarskap. Ja, ni hör ju själva hur intressant det låter.  Har suttit en bra stund med den nu och har fixat den första frågan av tre. Resten tar vi en annan dag, nu ska jag ta helg ett par timmar, det är väl allt vad jag hinner med i "helgväg". I morgon är det också fullproppat program, så ingen tid att hinna ta det lugnt. Men vila hinner vi väl som pensionärer eller hur?!

Nu ska jag gå och hänga sista omgången med rentvättade kläder och sen se vad gubben har för sig, vissa har det lyxigare än andra och får ta det lugnt efter jobbet! :)


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort