Stånk, stön och pust

Fick äntligen tummen ur r*ven och gjorde nåt åt mina skolarbeten som bara samlats på hög nu ett par veckor. Har färdigställt it & hälsa arbetet, som varit färdigt skrivet i tre veckor, men jag har bara inte fått ihop det hela. Tänkte att det får bära eller brista så efter att ha svept ihop en inledning, en innehållsförteckning och en källhänvisning så skickade jag iväg det åt läraren. Känns riktigt skönt att ha det ur världen nu. Har dessutom skrivit en vacker sjukdomsbeskrivning på finska. En hel sida full med finska ord - alltså en tortyr för stackars mig och mina usla, arma, icke-befintliga finskakunskaper. Men - nu är det gjort och jag kan andas en smula lättare ett par dar framöver.  Jag var helt enkelt tvungen att börja göra nåt åt skolan nu, vet inte varför jag lämnat alla skolarbeten så länge nu, har inte gjort nåt annat än det allra nödvändigaste under de senaste veckorna. Pluggat till finskatenten ( som förövrigt gick bra ;) ) och förberett vårt drama. Det är allt jag fått presterat den senaste tiden. Fy skam! Nåja, vårt drama idag gick ju bra i allafall.. ;)

Vad har jag kvar nu då? Jo - En stor finskatent, en muntlig finskatent (min största fasa), en hemtent i ledarskap och administration, samt ett megamassivt grupparbete i medicinska ämnen 1. Allt detta borde jag ha fixat de närmaste veckorna. Antar att det blir flera kvällar än den här som jag kommer att spendera med näsan i böckerna eller framför datorn. Man kan ju hoppas att man lär sig nåt på samma gång! ;) Om jag inte är alldeles ute och yrar så tror jag att det är det som är meningen med det hela... Den största nackdelen med det hela är att jag inte hinner träna så mycket som jag skulle önska. Gissa om det inte skulle smakat mycket bättre att dra ett ordentligt svettigt pass på gymmet än att sitta framför datorn tills ögonen far i kors. I morgon blir det ingen boxning heller för då ska vår klass nämligen på vandring längs en vandringsled i Kuni, nånstans i närheten där vår tutorlärare bor. Ska bli kul, hoppas vädret är på vår sida bara, har utlovats höststorm, så det låter inget vidare, men vem vet - det kanske blir riktigt lyckat ändå! :)

I morgon ska vi till Academill på föreläsningar hela dagen, borde bli en svensk, en finsk och en engelsk föreläsning om jag uppfattat programmet rätt, så innan dagen är klar så vet man väl inte vilket språk man ska prata. "Marika goes international".. :) Den svenska föreläsningen ska dessutom hållas av Katie Eriksson - typ hon som alla lärare vid Novia verkar ha till största idol - få se vad hon går för nu då! :) Hela tillställningen heter "Etik och klinisk kompetens" - låter väl bara fööör intressant eller hur? Inte utan att man undrar om de har närvarokontroll. ;)

Måste även passa på att skryta på min man. I går tog jag ju mig den välbehövliga vilan efter skolan, vilket resulterade i att jag steg upp så sent att jag inte hann göra nåt av alla de saker jag räknade upp i mitt förra blogginlägg. I stället drog jag på mig träningskläderna och traskade i väg till gymmet. Skrev för säkerhets skull en lapp åt gubben om var jag befann mig ifall han skulle hinna hem före mig, men jag startade hemåt från gymmet ca tjugo över sju för att hinna hem före D. som slutade halv åtta. När jag kom in på gården såg jag att bilen redan var hemma och när jag sen öppnade lägenhetsdörren så fick jag närapå en chock. Där stod gubben och dammsög för glatta livet. När dammsugningen var klar lyfte han in bokhyllan vi målat från balkongen och målade den två varv till, dessutom hade han startat bastun åt mig så jag fick ta ett varmt och skönt bastubad efter träningen. I dag har han dessutom diskat och lovat att åka och handla i morgon om jag bara skriver en inköpslista åt honom. Han kan om han vill! :)

Jag brukar ju med jämna mellanrum ha er att hålla tummarna för saker och ting och just nu får ni hålla tummarna för att det blir riktigt superbra väder på fredag eftermiddag/kväll. Om allt går som det är tänkt ska jag på "tjejkväll" med mina arbetskompisar från i somras. På programmet står ridning, vildmarksbad och så har det visst utlovats god mat också. Har inte ridit på säkert flera år nu så jag hoppas verkligen att det blir av, ska bli så jättekul! 

Nu ska jag avsluta och krypa ner under täcket, ser fram emot en god natts sömn. Hoppas bara att det inte snurrar en massa finska ord i skallen på mig när jag ska somna! Godnatt!!
 


Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort