Första veckan avklarad

Jag klarade min första skolvecka - och det har väl gått rätt så bra får man väl säga. =)

Slutade redan halv tolv idag men däckade i soffan ett par timmar. Hade vansinnigt mag- och ryggont - kändes som om nån spänt ett järnbälte runt mig. Kira förstod inte alls att jag hade ont så hon försökte buffa på mig, hoppa på mig, lägga sig i boken jag läste - allt för att få uppmärksamhet. Hon är hopplös och ändlös men så otroligt söt att mitt hjärta bara smälter! Hon har varit hur snäll och duktig som helst sen hon och jag flyttade hem till Vasa igen. Jag var lite rädd att hon skulle ha det tråkigt efter att ha fått busa med Zindi och Ella hela sommaren, men hon verkar klara det riktigt bra. Hittills har det ju inte varit så många timmar i sträck hon hamnat att vara ensam. David har ju jobbat kvällsskift hela veckan förutom i går då han var ledig hela dan. Sen har ju jag haft kortare dagar, bara i måndags som jag slutade fyra.

Plus i kanten även för mig för nu har jag cyklat till skolan tre dar i rad.. ;) Få se hur länge det håller i sig. Hehe.. Har även varit på en timmes promenad varje dag denna vecka, det har varit riktigt skönt men mina stackars fötter har nog en och annan skavsårsblåsa nu - ajaj!

Sovrums"tömningen" sker sakta men säkert, fick tömt den stora bokhyllan i går. Nu borde jag bara ha nånstans att dumpa den. Sen borde jag bli av med ett skrivbord och en skrivbordsstol också. Den lilla bokhyllan kompromissade vi om. Jag vill ju förstås helst slänga ut den, men vi kom slutligen överens om att den ska målas vit och flyttas till vardagsrummet. I sinom tid... =) Det brukar av tradition vara rätt så långt mellan tanke och handling här hos oss..

Har även börjar drömma lite smått om att fixa en väggmålning på "fondväggen" i vardagsrummet. Som det är nu tycker jag att det är för vitt - vi har bara helvita målade väggar i vardagsrummet. Min vän Emma håller på att måla i sin lägenhet som bäst och när hon visade ett foto på hur långt hon kommit hittills så var det hur snyggt som helst! Men som sagt - det tar väl sin tid innan det händer nåt här! =)

Nu ska jag äta, hungrar snart ihjäl, men jag har nötinnerfilé i ugnen och nu tror (eller hoppas åtminstone) jag att den börjar bli lagom mör. Hoppas kryddningen lyckades, jag är ju som sagt långt ifrån nån kock!

Ha en skön kväll!

Ps. jag lovar att småningom sätta upp bilder från vår resa - men den som väntar på nåt gott... =)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort