Lördag

Hohho! Inte många minuters stillasittande hittills i dag heller. Steg upp samtidigt med gubben i morse vid en åtta tiden. Efter frukost och sängbäddande och andra liknande trevliga sysslor så tog jag Kira i kopplet och så begav vi oss ut på en riktig långpromenad. Solen sken och det var en riktigt vacker höstmorgon, så vi njöt båda två. Kira såg ut som en sotarmurre när vi kom hem igen, så det var bara att börja tvätta henne.
Efter en dusch, en portion spenatsoppa (mums!) och kokt ägg så drog jag på mig skorna och jackan och begav mig på shoppingrunda. Målet var en förlovningspresent tills kalaset i kväll, men jag hade som vanligt beslutsångest. Hittade sist och slutligen nåt praktiskt som fick duga - det är svårt att köpa sånt här när man inte vet vad personerna i fråga har för stil och smak o sånt.. 

Hittade förstås tusen och åter tusen saker som jag velat köpa åt mig själv, det blev en väggklocka till köket åtminstone. Sen var jag tvungen att lura mig själv lite. Tänkte att jag för hem det jag handlat hittills, så kan jag sen gå på stan igen och se om jag då hittar nåt mera jag vill ha. Innerst inne visste jag att när jag väl kommit hem så är jag lite för lat för att gå en vända till, även om vi bor knappa två kvarter från torget. 

Så - nu sitter jag här, kanske lika bra det, åtminstone för börsen.. ;) Ska försöka hålla mig från shoppande nu åtminstone tills vår senaste Visaräkning är betald - den med resan o sånt huhh! Gubben får lön nästa fredag så efter det får man se hur det blir med shoppandet framöver. Men oj, oj vad det kliar i mina fingrar! :) Konstigt att man kan ändra så här - ännu för ca ett år sedan så var shopping bland det absolut värsta jag visste, men nu skulle jag gärna ta emot en lottovinst eller två för att riktigt kunna shoppa loss utan alltför dåligt samvete efteråt. Men som det så vackert heter -"he e rokoan kaar som int kan änder se!". :)

Ha en fin lördag! Nu ska jag packa lite kläder inför natten o morgondan, som troligtvis spenderas norröver!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort