Brödbak

för andra gången den här veckan, denna gång till morgondagens kyrklunch. Har även fixat till köttfärslimpor och sallad. I övrigt har inte mycket vettigt blivit gjort här, har haft svårt att riktigt komma igång och nu får man ju börja varva ner inför kvällen.. ;) Känns som en mera eller mindre bortslösad dag, men ibland får man väl lov att ta det lite lugnare.
Igår hörde jag plötsligt ett brak då klädstången i vår garderob gav upp och alla kläder rasade i golvet - lagom roligt! Så nu har vi alla kläder liggandes på soffan, snyggt så? - NOT! Det enda roliga med det hela var att jag hittade en massa klänningar som jag ju inte kunde låta bli att pröva. Kunde konstatera att brudklänningen gick på utan problem, t.o.m. min klänning från nian gick på, även om den var för tajt vid röva för att sitta snyggt. Min examensklänning från yrkes var dessutom lite för stor nu,  så jag konstaterade att man inte kan stirra sig blind på vågen. Jag är ju nog ett par kilo tyngre än jag var när jag gick ut yrkes, men på den tiden så tränade jag ju inte alls. Så visst har jag vetat att muskler väger mera än fett, men detta om något var ju nog ett bevis.
Kvällens program kommer väl att bestå av melodifestivalen, gubben skall med Botvid och skala potatis, men han hinner väl nog hem till nio, just nu håller han på och fixar det sista med middagen, blir broilerlår och ris.
Ha en trevlig lördagskväll alla!
Ps. Jag klarade fredagskvällen utan godis - wohoo... ;)

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort