Onsdag åter en gång

Samma sak varje vecka, onsdan kommer innan man hinner blinka.
Söndagen spenderades i först i Näs hos gubbens föräldrar och sedan i Bosund hos gubbens syster o hennes man. Hann även träffa Kevin fram och åter på kvällen eftersom de var hos mina föräldrar när vi kom dit på kvällen. Måndagen var en ledig dag för oss båda och vi valde att spendera den norröver. Uträttade lite bankärenden och åt skräpmat på "Mäcken". Kunde konstatera att det var över två månader sen vi sist åt ute så vi kunde gott unna oss en måltid, även om den sist och slutligen ju inte alls var så god som man inbillat sig.
När vi körde "hem" till Kållby igen såg vi att min mommo var ute och hämtade posten så vi gick dit och satt där en bra stund och pratade vid kaffebordet. David och mommo har alltid att prata om då det gäller Bosund och gamla släktband, där har jag nog inte mycket att bidra med, redan att hålla koll på den närmaste släkten är tillräckligt för min hjärna.
Under tiden hade syster yster kommit med lite prylar som jag glömde vid hennes efter fredagens bastukväll och det innebar ju att jag hann spendera lite kvalitetstid med min söta Moah också, ingen dålig start på veckan! Bilen var inne på akutbesök hos farbror bildoktorn och efter att ha bytt ut fyra söndriga glödstift så startar den nu utan större motsträvighet. Hoppas att det håller i sig trots denna kyla. Lyckligtvis är jag ledig i dag då temperaturen närmar sig tjugofem minusgrader, känns verkligen inte lockande att slänga sig på cykeln och trampa till skolan i det här vädret även om solen så vackert lyser över snön.
I går hade jag bara eftermiddagslektioner mellan två och halv fem. Egentligen skulle vi ha hållit på till sju på kvällen men lyckligtvis tog det inte så länge. Hann med ett ordentligt gympass också på förmiddagen så jag kunde riktigt slappna av när jag kom hem halvt stelfrusen på kvällen. I dag har jag tänkt spendera min lediga dag på att skriva lite på ett skolarbete, men jag måste medge att det verkligen inte lockar, sitter hellre och skriver en massa trams här på bloggen.. ;)
Ha en bra dag alla, klä på er varmt om ni menar sticka näsan utanför dörren!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort