Onsdag

Igen en vecka som rusar ifrån mig, snart stiger jag nog med båda fötterna på bromsen. Idag hade vi bara en halvdag i skolan och då såg vi på en film om schizofreni. Den hette A beautyful mind och hade Russell Crowe i huvudrollen, jag tyckte den var riktigt bra!

Halvt ihjälfrusen är jag nu hemma igen och ska ta itu med min tentläsning. Har fortfarande inte fått in resultatet från infektionstenten, har på känn att det inte gick så där riktigt bra i den, men jag får försöka satsa mera på gynekologitenten nu istället så bli förhoppningsvis resultatet för hela kursen riktigt bra. Hade åtminstone fått in vitsordet från arbetet i geriatrikkursen och det hade av allt att döma varit riktigt bra. Om jag bara kom igång med det andra arbetet nu också så vore det ännu bättre. Men först gyntenten!
I morgon ska vi för första gången ta blodprov på varandra, jag måste erkänna att jag är nervös! I fjol lärde vi ju oss att ge injektioner men under hela praktiken hann jag förutom alla insulininjektioner bara ge en intramuskulär injektion, så det är inte utan att man känner sig ovan med nålar och grejer. Få se sen om jag alls har nåt blod kvar att ge heller efter gårdagens "tömning". :)
Nä, nu ska jag ta fram tentmaterialet, ska bara slänga min "vita" jacka i tvätten först, den är mera svart än vit för tillfället. Ha en fin dag, njut av det vackra men ack så kalla vädret!

Kommentarer

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort