Jihaa.....

En dag till som ensam knäppgök. Har inte lagt två stickor i kors för att göra nåt vettigt på hela dan om man bortser från jobbet. Kira försöker stup i kvarten puffa på mig, antagligen har hon lika tråkigt som jag men orka göra nåt åt saken?? Det finns inget så tråkigt som att vara ensam. Jag kan inget annat än hålla med om det som en av mina patienter berättade för mig. Hans fru hade gått bort för flera år sen och han sa att sjukdomar kan man klara av att leva med men det värsta är när man bli ensam. Det är så mycket i livet som känns meningslöst om man inte har någon att dela det med. Sett ur det perspektivet är jag ändå lyckligt lottad, min vän kommer ju hem om bara några dagar och efter morgondagens morgonskifte får jag ju igen tillbringa ett par dagar med min familj.

Nej förresten, jag var ju via skolan och lämnade in alla mina praktikdokument också, så nu har jag sommarlov på riktigt. Så helt ovettig har jag ju inte varit. Känns som om det vore skönt med en promenad nu, ska se vart orken räcker. Kira skulle ju åtminstone bli glad. Jag skulle väl inte må sämre av det jag heller...


Kommentarer
Mia

Tjohoo så det händer hos er nu. Du avverkar den ena uppgiften efter den andra, och vad ännu större är: ni tycks ska flytt å få diskmaskin! Låter ju helt underbart! Det börjar bli 1 år sen vi flyttade till diskmaskin oxå och det är helt otroligt vilken lyx det är, även om gubben aldrig kan erkänna det. Spännande (o jobbit) med flytt framför. Allt har ju sina för- och nackdelar, men det blir nog bra.



Kanske vi träffas ikväll? Ska bli så kul, är oxå gräsänka för tillfället, så då e de extra kul me lite program.

2010-06-08 @ 10:47:42
Marika

Hellou!

Det blev ingen träff för min del, eller jo, det blev det men i Kokkola. :) Typiskt att det ska krocka, det var samma sak förra gången, jag som så sällan har tjejkväll eller andra träffar och så lyckas det komma två på samma dag flera gånger!



Det är som du däger, både spännande och jobbigt med flytt. Men väntar hem gubben i morgon så kanske man får mera motivation och ork att ta itu med saker och ting då. Man kan ju ialla fall hoppas. :)

2010-06-11 @ 21:31:54

Design av ANNA'S FOTO

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!
Vinn presentkort